אוקסימורון פלורליזם ופריפריה בתוכניות ריאליטי השוואה

מזהה: 7523
מאמר חם

תוכניות מציאות – המשגה ומאפיינים

בעת האחרונה, תוכניות המציאות החלו לצבור קהל צופים רב, כאשר הן מספקות בידור עממי ועניין לצופים (Elias, Jamal, & Soker, 2009). הן מתיימרות להיות תוכניות שאינן מתוסרטות כלל, כאשר במסגרתן מתועדות סיטואציות מהחיים האמיתיים של אנשים "רגילים" או "אמיתיים" שאינם נחשבים לשחקנים (Lundy, Ruth, & Park, 2008). כלומר, המשתתפים שחלקם אינם מוכרים כלל נחשפים לקהל הצופים במגוון מצבים המתיימרים להציג את המציאות (Deery, 2004; Godlewski & Perse, 2010). הנחת היסוד המנחה של תוכניות המציאות היא שהמשתתפים בה "מוכרים" את הפרטיות שלהם בתמורה לסכום כסף ולמען תהילה חולפת וזמנית (Papacharissi & Mendelson, 2007).

נאבי ואחרים (Nabi, Biely, Morgan, & Stitt, 2003) סיפקו הגדרה ברורה ומדויקת יותר למונח תוכניות מציאות כאשר סברו כי תוכניות מציאות מציגות אנשים "אמיתיים" כאשר הם חווים אירועים מתוכננים או אמיתיים. לדידם, לתוכניות מציאות חמישה מאפיינים – 1. המשתתפים מגלמים עצמם, כלומר, הם אינם שחקנים או אנשי ציבור; 2. המשתתפים צולמו לפחות בחלק מן הפעמים באזור הטבעי ואותנטי מחוץ לאולפן הקלטות – סביבת מגורים ועבודה; 3. התוכן איננו מתוסרט; 4. האירועים מוצגים בהקשר נרטיבי ועלילתי; 5. מטרת העל הינה לבדר את הצופים (שם).

תוכניות הראליטי הפכו לבולטות מבין תוכניות ה"פריים-טיים" המשודרות בטלוויזיה, ולעיתים קרובות צוברות רייטינג רב כאשר מרביתן נוטות להיות משודרות בשעות בהן מספר הצופים הוא מגיע לשיא (Bunker, 2018). 

120.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
2035
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.