אוקסימורון הפלורליזם הממוסד ואוקסימורון הפריפריה בתוכניות מציאות מסוג "תחרות" וכישרונות" - האח הגדול, הישרדות ומאסטר שף

מזהה: 7772
מאמר חם

תוכניות מציאות (ריאליטי) מאפשרות לצופים פעמים רבות להתנתק משגרת היומיום, לחוות עונג וסיפוק התשוקות הבסיסיות ביותר (Reiss & Wiltz, 2004). תוכניות מציאות הפכו במרוצת השנים לפופולאריות ומצליחות בקרב הצופים, ואפשרי כי הסבר לכך טמון במה שמכונה אוקסימורונים תרבותיים, קרי, סתירות פנימיות המייצרות כר פורה ליישוב המחלוקת בין המשמעויות השונות (Neiger, 2012). אוקסימורון הפלורליזם הממוסד מתייחס ליכולת של תוכנית המציאות להגדיר עצמה כאותנטית וכזו שמאפשרת להציג מתמודדים ממגוון הקשת התרבותית והחברתית, אך בה בעת ידה של ההפקה לא מרפה מעריכה ושיפוץ התוצר הסופי. אוקסימורון הפריפריה מתייחס למצב בו מוצג סיפור סינדרלה של מתמודד מהפריפריה יחד עם דימויים סטראוטיפיים (שם).

מטרת מחקר זה היא, אם כן, לעמוד ביתר דיוק על ההבדלים באופן בו פועל אוקסימורון הפלורליזם הממוסד ואוקסימורון הפריפריה בתוכניות תחרות, לעומת אלו בתוכניות כישרונות. במחקר זה הועלו שתי שאלות מחקר ושתי תתי שאלות אשר מנוסחות באופן הבא: 1. מהם ההבדלים באופן הפעלת אוקסימורון הפלורליזם הממוסד בתוכניות תחרות לעומת תוכניות כישרונות? וכיצד מבוסס ומחוזק הנרטיב הפלורליסטי בתוכניות תחרות לעומת תוכניות כישרונות?; 2. מהם ההבדלים באופן הפעלת אוקסימורון הפריפריה בתוכניות תחרות לעומת תוכניות כישרונות? וכיצד באים לידי ביטוי ההבניה והצגת הדימוי של "האחר" (פרט או קבוצה מהפריפריה) בתוכניות תחרות לעומת תוכניות כישרונות?

 

מבוא

סקירת ספרות

1. תוכניות מציאות – המשגה ומאפיינים

2. תוכניות מציאות מפורמט "תחרות" ו"כשרונות"

2.1 "הישרדות" – פורמט תחרות

2.2 "האח הגדול" – פורמט תחרות

2.3 "מאסטר שף" – פורמט כישרונות

3. אוקסימורונים תרבותיים בתוכניות מציאות

3.1 אוקסימורון הפלורליזם הממוסד

3.2 אוקסימורון הפריפריה: סיפור סינדרלה

שיטת המחקר

שאלות המחקר

שיטת הניתוח

קורפוס המחקר

ממצאים

דיון 

סיכום

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
9502
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.