מגדר והתייחסות שונה לגברים ונשים היא סוגיה חשובה ובולטת בשיח הציבורי בימינו, ולמעשה מאז ותמיד. בכל הקשור לספורט, סוגיה זו בולטת ומועצמת כשמשווים בין נשים וגברים העוסקים באותו תחום ספורט ועדים להבדלים העצומים בהיקף ואופן הסיקור. ספורט נשים וספורטאיות נשים כמעט תמיד יוצגו בנחיתות לספורט גברים והישגים של נשים ספורטאיות הם לרוב "פחות נחשבים" ומקבלים פחות התייחסות.
שתי תופעות משמעותיות מתרחשות בשנים האחרונות בספורט העולמי. האחת היא התגברות והתחזקות מאפיינים של מסחור, מיתוג ותלות בתקשורת. במסגרת תופעה זו הספורטאים עצמם, בייחוד הבכירים והמפורסמים מביניהם, משקיעים יותר ויותר מאמצים בבנייה של עצמם כמותגים ובזהות הציבורית שלהם. התופעה השנייה היא השימוש ההולך וגובר ברשתות חברתיות, אינסטגרם אחת הבולטות ביניהן. החיבור בין שתי התופעות מזין ומגביר את שתיהן ביחד ולחוד.
במציאות חדשה זו מעניין לבחון האם וכיצד הייצוג של נשים ספורטאיות משתנה. האם הייצוג שלהן בעולם החדש של הרשתות החברתיות יהיה כמו בתקשורת המסורתית או שהן ישתמשו בפלטפורמות החדשות שמעניקות להן שליטה גדולה יותר בתוכן כדי להציג יצוגיים חדשים ושונים. על מנת לבחון שאלה זו עבודה זו בחנה את חשבונות האינסטגרם של שלוש ספורטאיות אולימפיות ישראליות. ההתמקדות בספורטאיות אולימפיות נובע מתפיסה שספורטאיות אולימפיות מייצגות שיא ספורטיבי ושהתואר 'אולימפי' גובר על החלקוה נשי/גברי.
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 אינסטגרם כזירה להצגה עצמית
1.2 ספורטאים באינסטגרם וזהות עצמית
1.3 ספורט ומגדר באינסטגרם
2. מתודולוגיה
2.1 רציונל המחקר
2.2 שיטת מחקר
2.3 יחידת הניתוח
2.4 שיטת הניתוח
3. ממצאים
3.1 לינוי אשרם
3.2 ירדן ג'רבי
3.3 אבישג סמברג
4. דיון וסיכום
5. רשימת מקורות