אובדן הפרטיות כתוצאה משימוש רשתות החברתיות

מזהה: 3722
מאמר חם

פרטיות מוגדרת כיכולתו של האחד להגביל ולשלוט בגישה למידע אודותיו, ובכך להגן על המרחב האישי והפרטי של כל אחד מאיתנו אל מול החברה (Mai, 2016). טרם העידן הטכנולוגי, התמודדותו של האדם עם סוגיות הנוגעות לפרטיותו ולחשיפת מידע אישי הנוגע לחייו היתה מצומצמת, והיה קל לשלוט בחשיפת מידע אישי ובהיקפה (Mai, 2016).  בעידן הטכנולוגי העכשווי, המציאות השתנתה. מידע ונתונים רבים נמסרים באופן יזום על ידי הגולשים ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מתבססות על שיתוף מידע וזוכות לפופולאריות רבה בקרב כל שכבות הגיל והאוכלוסייה. הן מדרבנות את המשתמשים "לשתף" תמונות, וידאו, טקסט, או לשתף את "עולמם" ואת "חייהם" עם רשתות החברים, כחלק משגרת חייהם הקבועה. שיתופים אלו זוכים לשיתופים נוספים של מי שנחשף למידע, ובכך תפוצת המידע האישי אותו מוסר המשתמש ברשתות החברתיות מוכפלת (שטיינפלד, 2014; Mai, 2016; Karniel and Lavie – Dinur, 2012).

בעקבות מהפיכת המידע והמקום המרכזי אותן תופסות הרשתות החברתיות בחיינו, הפך נושא אובדן הפרטיות למרכזי. היקפו הנרחב של חשיפת המידע האישי על ידי המשתמשים ברשתות החברתיות, יצר טשטוש גבולות בין מה שמוגדר ונתפס כ'אישי' לבין מה שמוגדר כ'ציבורי' עבור מרבית המשתמשים, מבלי שהמשתמש ברשתות החברתיות יודע להעריך באופן נכון את משמעות שינוי זה, ואת היקף חשיפתו הציבורית ברשתות החברתיות. בנוסף, חלק גדול מהמשתמשים ברשתות החברתיות, אינם מבינים ומודעים להשלכות הנרחבות של חשיפתם, ואינם מסוגלים לחזות את השלכותיה העתידיות (Debatin et al., 2009). 

110.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | תקשורת
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
1744
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.