ממשל ורפורמות חברתיות
הרפורמה המוצעת: הגשת תלונות אונליין באמצעות אפליקציה
מטרות, יעדים ודרכי מדידת השפעה
המטרה היא להנגיש לכל אדם את אפשרות הגשת תלונה בזמן אמת, מבלי לחכות יותר מדי, בכדי לעשות זאת כל עוד זה "חם" ובוער. לפעמים כאשר עובר זמן מה מאז המקרה אז מחליטים שלא להגיש תלונה ועניין האפליקציה יכול למנוע את העניין ולהבטיח את הגשת התלונה. כאשר יש אפליקציה, אפשר להגיע בלחיצת כפתור לעמוד הגשת התלונה, להזדהות, למלא את הפרטים ולשלוח, ללא כל מני מעכבים למיניהם. זה חוסך את הלוגיסטיקה של הגעה לתחנה וגם אם ניתן למלא טופס דרך מחשב ביתי זה עדיין ייקח פחות זמן דרך אפליקציה, הכל קורה מהר יותר וכך גם תואם את מציאות ה"אינסטנט" שבה אנו חיים, הכל מיידי, הכל עכשווי.
אפליקציה שכזו יכולה לקצר תהליכים, להקל על כוחות הביטחון ועל הפונים. היה ניסיון בעבר לפתח אפליקציה שמטרתה להזמין מראש תור להגשת תלונה במשטרה, ממש כמו שעושים בימנו בדואר ובבנק. הצורך הזה נוצר מעניין ההמתנה הארוכה שהמתלוננים צריכים לעבור בתחנת המשטרה עד שהם מתחילים את תהליך הגשת התלונה.[1] ועצם העובדה שהם צריכים להמתין אחרי האירוע הלא נעים שעליו הם באו להתלונן, זה עוד יותר מעורר את הצורך לפתרון שיקצר תהליכים וימנע אי נעימויות.
זה ידוע שתהליך הגשת התלונה זה תהליך לא נעים, זה קשה להגיע לתחנה ולעשות את זה בעיקר מהפן הנפשי. אם תהיה למתלוננים אפשרות להיכנס לאפליקציה ולעשות את זה מבלי להרגיש מובכים הם יוכלו גם לחסוך את הזמן וההמתנה המעיקה.