1.1 רקע - הגדרה, גורמים והשפעות
התעללות פיזית ואלימות נגד ילדים מוגדרות, לעתים קרובות, באופן שונה על ידי חוקרים וכותבים בספרות האקדמית (Hillis, Mercy & Saul, 2017). ההבדל והמגוון בהגדרות נובעים, בעיקר, בשל הדיסציפלינה האקדמית בה נערך המחקר ו/או כיוון המחקר ונושאי ונשואי המחקר (שם). בעיקר, ניתן לזהות בספרות הגדרות רחבות של התעללות פיזית בילדים (למשל: דחיפות, סטירות או מכות). לעומת זאת, יש מיעוט של הגדרות "צרות" וספציפיות (כגון: הכאה עם חפץ, כליאה בחדר סגור וכד'). הסיבה נעוצה, בעיקר, בהקשר המתודולוגי ובשכיחות התופעות- קל יותר להגדיר מקרים תחת הגדרה מקיפה (כגון הכאה) וגם קשה למצוא מקרים מספיקים למקרים בעלי הגדרה "צרה", כדי ליצור תוקף לממצאים (שם).
גם שיטות הדיווח על תוקפנות הורית או התעללות כלפי ילדים או התעללות (למשל: דוחות רווחה, דוחות משטרה, דיווחים עצמיים וכד') משפיעות גם הן על ההגדרות וזאת בשל מיקוד התופעה (לדוגמא, בהקשר של דיווחי משטרה, מישור הייחוס וההגדרה הוא המישור הפלילי), תחושות סובייקטיביות (תחושות של המדווח או העונה על שאלון במחקר) או קביעה של החוקר וההקשר של עבודת המחקר (התמקדות באלימות מינית לדוגמא) (Kolko, 2002).
בעבודה הנוכחית בחרתי להשתמש בהגדרה הבאה: אלימות נגד ילדים היא שליטה של אחד על אחר במערכת היחסים המשפחתית וכוללת אחד או יותר מסוגי האלימות הבאים: התעללות מינית, פיזית, רגשית-פסיכולוגית, כלכלית והזנחה (לבקוביץ ו-וייר, 2019).