מחקר זה מבקש לבחון כיצד נבנים המזרח והמערב בייצוגו של הגבר הגאה בסרטים: אפטר (איתן פוקס 1990),יוסי וג'אגר (איתן פוקס 2002) ושבלולים בגשם (יריב מוזר 2013)?
על מנת לענות על שאלת מחקר זו, ראשית יוצג רקע תיאורטי אשר יעסוק בייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי , בייצוג גאה בקולנוע הישראלי בהיעדרו של ייצוג מזרחי גאה בקולנוע זה. בפרקים הבאים ינותחו שלושה סרטים 'גאים' שנעשו בישראל החל משנות התשעים- הסרטים אפטר (איתן פוקס 1990),יוסי וג'אגר (איתן פוקס 2002) ושבלולים בגשם (יריב מוזר 2013), ינותחו באמצעות בחינת ההיבטים המליטריסטי, הפוליטי וההגמוני בייצוג הגברים ההומוסקסואלים. לבסוף יוצגו מסקנות המחקר והשלכותיו לשדה התיאורטי.
כחובב סרטים, בעל זהות הומוסקסואלית ומחובר הן לזהות האשכנזית שלי והן למזרחית, בחרתי לחקור כיצד נבנים אלמנטים שונים משתי התרבויות המרכיבות את החברה הישראלית (מזרחית ואשכנזית) עם שלל הפערים והמתחים בניהם, בקולנוע הישראלי. העבודה תבקש לנתח שלושה סרטים גאים לאורך השנים בהם ניתן לזהות ייצוג גברי גאה מליטריסטי, פוליטי ואשכנזי/מזרחי ולנתח את ההבניה המערבית - מזרחית הזו בייצוגו של הגבר הגאה על כל מרכיביו על ידי העלילה, אמצעי המבע, דמויות מרכזיות ועקיפות. מטרת המחקר הינה להדגים את הטענה שהייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי לאורך השנים היה בשולי ההגמוניה, מודר ועל כן לא ניתן היה להפוך אותו למייצג של קבוצה ממודרת אחרת ולכן נעשתה הבנייה אשכנזית מערבית ברורה בייצוגו של הגבר הגאה בקולנוע הישראלי.
מבוא
פרק ראשון: מסגרת תיאורטית
1.1 ייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי
1.2 ייצוג גאה בקולנוע הישראלי
1.3 היעדר ייצוג מזרחי גאה בקולנוע הישראלי
פרק שני: ייצוגי מזרח ומערב בייצוג הגאה בסרט אפטר
2.1 ייצוג מליטריסטי
2.2 ייצוגי אשכנזים ומזרחים
2.3 ייצוג פוליטי
פרק שלישי: ייצוגי מזרח ומערב בייצוג הגאה בסרט יוסי וג'אגר
3.1 ייצוג מליטריסטי
3.2 ייצוגי אשכנזים ומזרחים
3.3 ייצוג פוליטי
פרק רביעי: ייצוגי מזרח ומערב בייצוג הגאה בסרט שבלולים בגשם
4.1 ייצוג מיליטריסטי
4.2 ייצוגי אשכנזים ומזרחים
4.3 היעדר ייצוג פוליטי
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות