ייצוגי הבריונות בקרב בני-נוער בסדרה "13 סיבות"

מזהה: 5005
מאמר חם

עבודה זו מציעה ניתוח ביקורתי של הסדרה '13 סיבות' ובדיקת האופן בו הסדרה מייצגת ביטויים לבריונות.

העשורים האחרונים ראו פריחה של המדיום הטלוויזיוני, כשיותר ויותר שחקני קולנוע עוברים לטלוויזיה, ההפקות הטלוויזיוניות הולכות והופכות למושקעות יותר ומתווספים גופי שידור טלוויזיוניים עתירי תקציב, כמו למשל נטפליקס. בשל כך המדיום הטלוויזיוני הפך לבעל משמעות בשיח התקשורתי והחברתי, וכך גם הייצוגים של הנושאים החברתיים השונים המיוצגים בו. בין הנושאים המשמעותיים העולים בייצוגים הטלוויזיוניים הוא נושא הבריונות, האלימות והתקיפה המינית בקרב בני נוער. בנוגע לנושא זה, הסדרה העכשווית העוסקת בו בצורה הרחבה והעמוקה ביותר היא הסדרה '13 סיבות' שעלתה לשידור בשירות נטפליקס בשנת 2017.

המחקר בתחום הבריונות הוא נרחב יחסית והוא נתפס כרב חשיבות במחקר והשיח המקצועי בתחומי החינוך, הפסיכולוגיה, התקשורת ותחומים נוספים (Coyne et al, 2006; Kauppi & Porhola, 2012; Connolly et al, 2013; Smith & Monks, 2013; Matthiesen & Einarsen, 2015; Petranovich (at el, 2016; Rosewarne, 2017. בקצרה, בריונות היא פעולה תוקפנית, שמתרחשת כשמתקיים חוסר איזון של כח בין הקורבן לבריון, ומתמשכת. מקובל גם לקטלג בריונות לארבעה סוגים: מילולית- פיזית, מינית, חברתית ועקיפה. בריונות מושפעת ממשתנים רבים כגון גיל, סביבה ומגדר. סוגיה בולטת נוספת בספרות היא ההבחנה בין קורבן לתוקף, כאשר במקרים רבים קורבנות מגיבים למעשי הבריונות בתוקפנות משלהם.

לצד זאת מתקיים זה תקופה שיח ציבורי סביב הבריונות בקרב בני נוער, אשר כולל התייחסות לייצוגים הטלוויזיוניים של הבריונות.

 

תוכן עניינים   

פרק 1: מבוא  

פרק 2: סקירת ספרות  

2.1 בריונות  

2.2 בריונות בקרב בני נוער  

2.3 ייצוגי בריונות בתקשורת  

פרק 3: מתודולוגיה  

3.1 שאלת המחקר  

3.2 שיטת המחקר  

3.3 שדה המחקר 

פרק 4: ניתוח פרקי הסדרה 

4.1 בריונות פיזית ומילולית   

4.2 בריונות עקיפה  

4.3 בריונות מינית 

4.4 בריונות חברתית    

פרק 5: סיכום   

ביבליוגרפיה 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | קולנוע | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
11829
היקף עמודים:
20
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.