תיאורית טראומת הגזע טוענת כי החברה האמריקנית הצליחה להתפתח ולשגשג על חשבון ניצולם של קהילות ומיעוטים חלשים. האוכלוסייה הלבנה בארה"ב הצליחה לשגשג בהקשרים חברתיים, כלכליים ופוליטיים תוך שהיא ניצלה ודיכאה קבוצות מיעוט כמו האינדיאנים והשחורים בארה"ב (אלססר וחגין, 2012: 154). תהליך זה הוצג בסרטים רבים כדוגמת הסרט חלף עם הרוח (ויקטור פלמינט, 1939); בחזרה לעתיד (רוברט זמקיס, 1985); ופורסט גאמפ (רוברט זמקיס, 1994). אוכלוסיות שחורות נוצלו ודוכאו על ידי לבנים, ובעוד שהלבנים שגשגו והתקדמו, האוכלוסייה השחורה נותרה כמקופחת, עניה, ונחשלת (אלססר וחגין, 2012: 234, 248, 259).
עם זאת העוול כלפי אוכלוסיות חלשות לא תמיד התקבל בהסכמה על ידי כלל האוכלוסייה הלבנה בארה"ב, ואזרחים אמריקנים שונים החליטו לתמוך ולעזור למיעוטים נחשלים ומדוכאים, היכן שמרבית הקהילה והממסד פגעו בהם. תהליך זה אפשר תיקון עוול היסטורי ולהצעיד קדימה אוכלוסיות שחורות נחשלות (אלססר וחגין, 2012: 234, 296). מצד שני הסרטים שבהם מתמקדים החוקרים אלססר וחגין בכל הנושא של תיאוריית טראומת הגזע, הינם סרטים שהופיעו עד לשנות ה- 90, ואילו ידוע כי במאה ה-21 חלו שינויים חברתיים, פוליטיים וכלכליים במעמדם של השחורים בארה"ב.
הקדמה
פרק מבוא - רקע תיאורטי
פרק 1. ניתוח הסרט הזדמנות שנייה The Blind Side
פרק 2. ניתוח הסרט תברח Get Out
פרק 3. דיון השוואתי בין הסרטים וסיכום
ביבליוגרפיה