הקולנוע הפלסטיני, 10578, 2019 ג - ממ"ן 12- שאלה 2

מזהה: 4035

שאלה 2

א. מצפיה בסרט גן עדן עכשיו בסיקוונס בדקות 39:32 עד 43:47 ישנה הרגשה של מרחב לימינלי ומנותק. הרגשה זו מושגת בכמה אופנים. ראשית הפסקול של הסיקוונס הוא שקט. השקט הזה מגביר את הרגשת הבדידות והניתוק. אין רעש של מכוניות, אין אנשים או רעשים אחרים ברקע. ישנה דממה מוחלטת המעצימה את האפקט של הלימינליות. שנית המיקום של הסיקוונס הוא בגדר הגבול. איזור המאופיין במצב של בין לבין. לא פה ולא שם. הם כבר לא בשכם אך עדיין גם לא בישראל. הם לא חלק מהחיים בשכם, לא שייכים לשם וכמובן שהם גם לא חלק מישראל ואף לא רצויים בה. זהו בעצם סוג של שום מקום. איזור גבול המהווה מין שטח אפור.

ניתן לציין כי הדבר הבולט במרחב הוא עצי הזית אשר מסמלים את השורשיות, המולדת, האדמה. הניתוק והשוליות הם במולדת עצמה, זהו לא מקום זר. הדיסוננס הזה בין המוכר והזר מגביר את תחושת הניתוק.

ב. ייצוגם של חאלד וסעיד ביחס למרחב הלימינלי בסיקוונס בו אנו דנים מבטא את האופן שבו הם הפכו לאנטי גיבורים ולדמויות שוליות במולדתם. ראשית ניתן לומר שמבחינת המבע הקולנועי בסיקוונס זה הם אינם מצולמים במרכז הפריים אלא תמיד מוסטים קצת הצידה מהמרכז (הסטה מהמרכז בה נדון בהמשך). בעוד שגיבור יופיע במרכז הפריים הם תמיד קצת בצד. בעת ישיבתם הם מצולמים מהצד או מלמעלה. הם אינם מישירים מבט למצלמה לאורך כל הסיקוונס (ורוב הסרט). כאשר הם קמים להטיל מימיהם הם שוב מצולמים מהצד או ממעוף ציפור המקשה אפילו להבחין מי זה מי. זויות הצילום אינן ממרכזות אותם והופכות אותם בעצם ללימינליים.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
קולנוע
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
865
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.