שמות הסרטים
ואלס עם באשיר (ארי פולמן, 2008).
חמש מצלמות שבורות.( עימאד בורנאט, גיא דווידי, 2012)
נושא עבודה זו תהיה דמות האויב הערבי בשני הסרטים, ואלס עם באשיר וחמש מצלמות שבורות. הסרט "ואלס עם באשיר" נועד לתאר את חווית מלחמת לבנון הראשונה של שנת 1982 מנקודת המבט של החיילים הצעירים אשר שירתו ונלחמו באותה מלחמה. הסרט מבקש לתאר את המציאות מתוך הרעיון של טראומת הכובש. הסרט "חמש מצלמות שבורות" נועד להציג את מציאות החיים של העם הפלסטיני בשטחים, מתוך נקודת המבט של הנכבש ולא של הכובש.
העבודה תבקש, אם כן, להשתמש בדוגמאות הללו של שני הסרטים כדי לתאר את ההבדלים בין טראומת הקורבן וטראומת הכובש. טראומת הקורבן היא טראומה פסיכולוגית של בני אדם אשר עברו חוויות קשות ומנסים להתמודד עם המציאות הזו. טראומת הכובש היא טראומה אתית. הטראומה של סברה ושתילה לא רק מתוארת בתור הפגיעה של האנשים עצמם, אלא גם מבחינת התסכול והכאב של החיילים אשר לא הצליחו למנוע את הטבח. העבודה תבקש לתאר את המציאות של האוכלוסייה הערבית הנכבשת ואת הדרך שבה הסרטים הללו נוגעים בחוויות שלהם ומתארים אותם. כלומר, כיצד אותם ערבים מתוארים בסרט שנוגע דווקא בטראומת הכובש, ולא בטראומה שלהם, וכיצד הדבר עומד נגד התיאור שלהם אשר עוסק בהם מנקודת מבט של טראומת הנכבש, טראומת הקורבן.