חלק ראשון – שאלות סגורות
1. נכוןלא נכון
נכון. התינוק מגיע לעולם מוכן לקשר, ואחד הביטויים של מוכנות זו היא זיהוי פני האם והעדפה ברורה של האם על פני דמויות אחרות ועל פני אנשים זרים.
2. תיאוריית המזגתיאוריית ההתקשרות
תיאוריית המזג טוענת כי לכל תינוק ישנם מאפייני אופי מולדים המשתנים בין תינוק לתינוק. על פי התיאוריה, אחד מהממדים שמבדילים בין מזגים שונים הוא סף הגירוי- רמת הרגישות החושית לגירויים שונים בעולם. על פי תיאוריה זו, יש תינוקות שבאופן מולד יהיו יותר נינוחים למול גירויים שונים או חדשים, ויש תינוקות שסף הרגישות שלהם יהיה מאוד נמוך והם יתקשו לסבול גירויים שונים.
3. נכוןלא נכון
נכון. הזכרון לטווח ארוך תלוי בזכרון לטווח קצר. אם אדם לא יצליח לזכור מידע בזכרון לטווח הקצר, הזכרונות הללו לא יצליחו להמשיך את הדרך אל הזכרון לטווח הארוך. הזכרון לטווח קצר והזכרון לטווח ארוך קשורים בקשר ישיר זה לזה ולכן פגיעה באחד תשפיע ותפגע גם בשני.
חלק שני
האופן בו הילדים מתנהגים ומשחקים בסרטון תואם לתיאוריית הלמידה החברתית, אשר טוענת כי האדם הוא יצור חברתי ולכן הוא לומד התנהגויות מאחרים סביבו בתהליך של אינטרקציה חברתית, ובעיקר מצפייה וחיקוי. הילדים בסרטון חיקו, ככל הנראה, את התנהלות הוריהם- המהווים מודל משמעותי עבורם ואשר הם רואים בבתיהם- הקלדה במחשב של ברכת יום הולדת, צחצוח שיניים, בקשה לעזרה במטלות הבית או תלונה על כאב גב- מן הסתם, אלו דברים שהילדים צפו בהם בביתם או בסביבתם הקרובה. בסרטון, ניתן לראות את שלב החיקוי, בו לאחר שהילדים צפו בהתנהלויות אלו בסביבתם ועיבדו זאת במוחם, הם מחקים את ההתנהגויות הללו במשחק החופשי בגן. ניתן להגדיר את תהליך הלמידה של הילדים כתהליך למידה שנבע מצפייה עקיפה, כיוון שהם הפיקו לקחים מתוך צפייה בהתנהגות של דמויות אחרות בסביבתם.