סטיגמה, כריזמה ואישיות נרקיסיסטית (Steyrer, 2013)

מזהה: 5653
מאמר חם

סטייה - אב טיפוס של מנהיגות וכריזמה: לפי תיאוריה שהגה נויברגר ניתן לזהות מספר אבות טיפוס של מנהיגים: האב (כריזמה הורית), הגיבור (כריזמה הרואית) והמושיע (כריזמה מיסיונרית), ואף סטירר הוסיף עוד אבטיפוס: המלך. מסגרת תיאורטית זו, הולמת את החברה הפטריארכית בה אנו חיים. בחברה זו האב נתפס כ"ארכיטיפ של יוצר, מחולל ואדון אבסולוטי" (עמ' 241, פסקה 2). הוא נתפס בתור אדם נעלה, חזק, יציב, תלוי ואמין. הגיבור נתפס כ"מה שהאב היה פעם – גיבור שהוכיח את תעוזתו בקרבות, יציב, בודד, מביס את כל אויביו בסיוע כוחות על, נערץ, מוערך, בן אל-מוות, לא ניתן לכניעה, אך מבין את החלום הקולקטיבי לכוח והכוונה עצמית, יכול להסתדר לבד ולספק את צרכיו לעצמו, חזק" (עמ' 241, פסקה 2). המושיע נתפס כ"ממציאן, מחולל קסמים שמשפרים את החיים, מהפנט את הקהל, שובר את כוח רצון הקהל, והופכם לכנועים". אבטיפוס מסוג "מלך" נתפס בתור "אדם פיקח, זקן, שמגלם עיקרון רוחני, שבו יש תובנה עמוקה וחוכמה" (עמ' 242, פסקה 1). מטפורת המלך לרוב מתארת "מנהיג מאופק חברתית אך מפואר ברוחו, שקט, מורכב, מופנם" – ההפך הגמור מאנשים חברתיים ודרמטיים (עמ' 242, פסקה 2).  

ארבעת אבות הטיפוס שנמנו לעיל ניתנים להבנה בתור "ארבע קטגוריות-על מיתולוגיות אשר קובעות מספר צורות של מנהיגות שקיימות", ומתארות "כיצד המנהיגות הופכת לסמלית ומשמעותית", בצורה מופנמת או דרמטית.

25.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1680
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
1
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.