מבוא לדינאמיקה של קבוצות - מושגים ורפליקה

מזהה: 7395
מאמר חם

חלק א'

מושג 1: שלב הסערה  - שלב שני ממודל השלבים להתפתחות הקבוצה של טוקמן

הסבר: על פי מודל טוקמן ישנם ארבעה שלבים להתפתחות קבוצה. לאחר שהקבוצה נוסדה באופן רשמי (בשלב הראשון שנקרא forming) מתחיל שלב שני, שלב הסערה (storming), אשר במהלכו צצים קונפליקטים בין חברי הקבוצה והיחסים בין המשתתפים הופכים למתוחים. אין הדבר מפליא, שכן לאחר ההיכרות השטחית, החברים נפתחים קצת יותר אחד לשני ומגלים את ההבדלים ביניהם, מבחינת עמדות, סגנונות עבודה, התנהגות, התנהלות חברתית ועוד. אלו הם הבדלים שיכולים להצביע על פוטנציאל לחילוקי דעות וגם להיווצרות תת-חבורות על בסיס מכנה משותף. בנוסף, חלה התנגדות לגבולות אשר נתגלו לבד על ידי המשתתפים או הוצבו על ידי המנחה עוד בשלב הקודם. החברים מנסים למתוח את הגבולות ככל האפשר, דבר שכמובן מקשה על התקדמות לעבר מטרת הקבוצה. וגם, חברי הקבוצה נאבקים ביניהם על השאלה המשמעותית, מי ייקח את כס ההנהגה הפורמלית או הבלתי פורמלית.

 

מושג 2: שלב ההדדיות – שלב חמישי במודל התפתחות הקבוצה של מקנזי

הסבר: במודל מקנזי ישנם שישה שלבי התפתחות קבוצה, שקבוצה חייבת לעבור על מנת לשגשג. נתמקד בשלב החמישי. אך יש להבין, כי החברים כבר הספיקו להכיר אחד את השני בשלב הראשון, להכיר בשוני ביניהם בשלב השני, להתחלק לתפקידים שונים על פי ההבדלים שהוכרו ביניהם בשלב השלישי וכן לחוות אינטימיות וקרבה בשלב הרביעי. בשלב החמישי, לפני אחרון, החברים כבר די קרובים ולכן מתפתחות תחושות של אחריות הדדית על הפעילויות שמתבצעות כלפי ובין החברים. 

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
עבודה סוציאלית | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
2403
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.