בשנים האחרונות, תוצאות של מחקרים אמפיריים מראים כי מידע רגשי משפיע על האופן בו בני אדם מעבדים מידע ובאופן ספציפי, משפיעים על תהליכי זיכרון (Sandi & Pinelo-Nava, 2007). מחקרים מהתחום של מדעי הקוגניציה מראים גם רגשות של אנשים יכולים למלא תפקיד חשוב בעיצוב תהליכים קוגניטיביים, כגון קשב, תפיסה וזיכרון. קשב ותפיסה הם השלבים הראשונים בעיבוד המידע,וככאלה, ישפיעו גם על שלבי העיבוד הבאים,כולל זיכרון וקבלת החלטות (LeBlanc, McConnell, & Monteiro, 2015). מחקרים הראו כי אנשים מפגינים תפיסה משופרת למידע בעל משמעות רגשית; למשל, אנשים מזהים מהר יותר הבעות פנים רגשיות, או הבעות פנים התואמות את הרגש אותו הנבדק מרגיש ברגע מסוים (LeBlanc et al., 2015).
אחד הממצאים המרכזיים בתחום מתאר תהליך של "זיכרון מנהרה" או היצרות של זיכרון אשר מתייחסים לממצא על פיו הזיכרון מפגין יכולת טובה יותר כאשר מדובר במאפיינים של אירועים רגשיים (Levine & Edelstein, 2009). במעבדה, נמצא זיכרון טוב יותר למאפיינים מרכזיים של סיפורים רגשיים, תמונות ורשימות מילים. כך לדוגמא, כריסטיאנסון ולופטוס ( 1987 בתוך Levine & Edelstein, 2009 ) הראו לאנשים רצף שקופיות המתאר אירוע רגשי (ילד שנפגע ממכונית) או אירוע ניטרלי (ילד שעובר ליד מכונית), וביקשו מהם לרשום את המאפיין המרכזי בכל שקופית. נמצא כי אנשים שצפו ברצף השקופיות הרגשי זכרו יותר תכונות מרכזיות כאשר היה מדובר בסצנה רגשית מאשר בסצנה נייטרלית. זיכרון משופר מתרחש גם בגלל קונסלידציה של זיכרון, התהליך בו זיכרונות הופכים לייצוגים יציבים ומתמשכים ( Kensinger 2009בתוך LeBlanc et al., 2015).
תקציר
פרק המבוא
1. זיכרון עבודה
2. רגש וזיהוי רגשות
3. וויסות רגשות
4. רגש וזיכרון עבודה
המחקר הנוכחי
שיטה
תוצאות
1. סטטיסטיקה תיאורית
2. סטטיסטיקה היסקית
דיון
ביבליוגרפיה