על פי מאמרם של מנור, סבר וויצמן (1999) במבחן TOVA נמדדים ארבעה מדדים עיקריים לצורך אבחון הפרעת קשב וריכוז, אשר אחד מהם הינו מדד הוריאביליות. מדד זה בוחן את מידת העקביות בה המוח מגיב לגירוי, קרי האם התגובה לגירוי הינה עקבית או לא עקבית. ניכר כי מדד זה הינו המדד החשוב ביותר משום שילדים עם הפרעת קשב וריכוז, מביעים חוסר עקביות בתגובה לגירויים. חשוב להכיר את מדד זה ואת מאפייניו משום שעל אף שהוא נחשב למדד החשוב ביותר, הוא גם מושפע מאד מהטיות, בעיקר ממנת משכל (IQ) החורגת מהנורמה- בין אם גבוהה מהממוצע באופן משמעותי או נמוכה מהממוצע באופן חריג. לדוגמא, ייתכן כי ילדים בעלי מנת משכל גבוהה יעברו את הבדיקה בהצלחה ולא תהיה אינדקציה לכך שהם סובלים מהפרעת קשב וריכוז, זאת הודות למנת המשכל הגבוהה שלהם, המסייעת להם לעבד מידע בצורה מהירה ועקבית יותר מאשר עמיתיהם בעלי מנת משכל ממוצעת ומטה. כמו כן, ילדים בעלי מנת משכל נמוכה מהממוצע באופן משמעותי עשויים להתקשות בביצוע המבחן, דבר אשר יבוא לידי ביטוי במדד הוריאביליות- אשר יצביע על חוסר עקביות משמעותי של הנבדק בתגובה לגירויים. נתונים אלו עשויים להוביל לאבחון של הפרעת קשב וריכוז של הילד, אשר למעשה הביצועים שלו נובעים מהקושי שלו לעבד ולהגיב לגירויים באופן כללי, דבר הנובע ממנת המשכל הנמוכה שלו ולא מכך שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז.