1) הסבירו את הטענה הבאה : " השפעת הפיתוי אינה מסייעת לחשוף את התנאים ההתחלתיים של הדחף המיני, אלא מבלבלת את הבנתנו אותם, בכך שבטרם עת היא מביאה אל הילד את האובייקט המיני, שהדחף המיני הילדי עדיין אינו מגלה בו שום צורך".
כפי שפרויד עצמו מסביר בתחילת מאמרו "The development of sexual function", הוא אינו רואה בדחף המיני אך ורק רצון של אדם להביא את איבר המינו במגע עם איבר המין של אדם מהמין השני מתוך אינסטינקט של רבייה שמתגלה עם הבגרות המינית, אלא, כמשהו יותר מורכב. אמרה זו מבוססת על שלוש עובדות: (1) ישנם אנשים שנמשכים לבני אותו המין שלהם, (2) ילדים מגלים עניין באיברי המין שלהם ושל אחרים עוד לפני שהגיעו לבשלות הפיזית- מינית, (3) קיימים בני אדם בעלי רצון מיני אשר "מתעלם מהאיברים המיניים ומשימושם הרגיל" (Freud,1938). ואכן, פרויד מבחין בין מיני וגניטלי בהסבירו כי מיניות יכולה להתבטא במגוון פעילויות שכלל אינן קשורות לאיברים הגניטליים (פרויד, 2002).
2) מהי הפרעת הזיכרון אותה מתאר פרויד ב"הפרעת זיכרון על האקרופוליס. התייחסו בתשובתכם למושג המציאות הנפרש במכתב זה וליחסו להפרעת זיכרון.
לרגל יום הולדתו של רומן רולאן כותב לו פרויד מכתב אותו הוא פותח באנקדוטה מימים עברו. בסיפורו מתאר פרויד כיצד הוא ואחיו, באחת מחופשותיהם באיטליה, מצאו עצמם קונים כרטיס הפלגה לאתונה, תחת עצתו של מכר, מבלי להתייעץ אחד בשני ובעודם מצוברחים ומוטרדים. אחרי שהגיעו, כשהשקיף על העיר, פרויד מצא את עצמו מתפלא כי אתונה אכן קיימת ומתפלא עוד יותר נוכח מחשבה זו. מכאן, מתקיים תהליך עמוק של אינטרוספקציה שמוביל אותו להתייחסות אל הפרעת זיכרון שמתגלה. הטכניקה הפסיכואנליטית מבוססת על אסוציאציות חופשיות, היזכרות של אירועים בעבר ופירוש של האנלטיקן של אותן אסוציאציות כדי לחזור לטראומות וקונפליקטים בילדות המוקדמת. כך, ניתן ללמוד רבות על נפש האדם.