פרק א': סקירת ספרות
נושא עבודה זו הינו למידה חברתית- רגשית (Social and Emotional Learning- SEL), אשר מטרתה להכשיר ולהעניק לתלמיד מיומנויות לא קוגניטיביות אשר עתידות לסייע לו בהתמודדות במצבים שונים ולאורך החיים. מיומנויות אלו עשויות לשרת את הפרט במישור האישי, כגון: הערכה עצמית, אופטימיות וביטחון, וכן גם במישור החברתי: זיהוי וניהול רגשות, פתרון בעיות ודאגה לאחר. נראה כי יישום והפנמה של מיומנויות שונות אלו, מהווה מנבא חיובי להצלחה בעתיד, לרבות במסגרות השונות ובמערכות יחסים. כמו כן, עבודה זו מבקשת לסקור את תחום הפסיכולוגיה החיובית, להציג עקרונות מרכזיים בתיאוריה וכיצד אלו מיטבים עם הרווחה הנפשית של הפרט. בנוסף, עבודה זו תדון ביישום עקרונות הפסיכולוגיה החיובית במסגרות החינוכיות ותציג מודלים ותכניות מבוססי מחקר.
א.1 למידה חברתית – רגשית
פרק זה עוסק בעקרונות מודל הלמידה חברתית- רגשית, מודל אשר יותר ויותר מסגרות חינוכיות בארץ ובעולם מבקשות לאמץ. בפרק זה נעשתה סקירה אודות חשיבות רכישת מיומנויות חברתיות- רגשיות וכן, דן במהות הלמידה החברתית- רגשית והשפעותיה לטווח הקצר והארוך. עם זאת ועל אף היתרונות הרבים הנלווים למודל, נראה כי גם יש מספר קשיים הנלווים ליישומו אשר ידונו בפרק זה בקצרה. לבסוף, פרק זה יציג תכניות התערבות חינוכיות המבוססות על מודל הלמידה חברתית- רגשית.
א.1.1 מיומנויות חברתיות- רגשיות
סיווג מיומנויות הפרט לקוגנטיביות ולא קוגנטיביות, הינה דרך נוחה לאפיין סוגי מיומנויות המתפתחות לאורך השנים.