עבור כל הורה, בין אם עוד לפני ההיריון או במהלכו מגיע הרגע בו הוא מדמיין את הילד העתידי שצפוי להיות לו. חשיבה זו פעמים רבות מובילה את ההורים לדמיין את הילד מבחינה חיצונית, לשייך לו מאפיינים אישיותיים ויכולות ייחודיות. על אף שמדובר, כנראה, בהכנה פסיכולוגית לקראת קבלת התינוק, תמייד קיימת מידה של התנגשות בין התינוק בפנטזיה לתינוק המציאותי. כאשר נולד תינוק עם צרכים מיוחדים, למשל, על הספקטרום האוטיסטי, הפער הינו גדול מאד והרבה הורים מתקשים להתמודד עם זה.
בעבודה זו נעסוק בשלבי ואופני ההתמודדות של הורים עם קבלת ה"ידיעה" אודות קשיי הילד ובפרט, בקושי לגלות כי הילד הינו על הספקטרום האוטיסטי. זאת מתוך ההכרה כי כאשר הורים מגלים זאת, אם זמן קצר לאחר הלידה או לאחר מספר שנים- הם עוברים בדרך כלל חוויה קשה וטראומטית. מעניין יהיה לבחון את המסע הרגשי שאותם הורים עוברים ועם אילו שלבים הם מתמודדים בדרך לקבלה ולהכרה כי לילד יש קושי. בנוסף, עבודה זו מבקשת להתמקד בקושי באבחון של ילדים על הספקטרום האוטיסטי, בתפקוד גבוה, אשר נראה כי נוטים להיות מאובחנים בגילאים מאוחרים יותר. נשאלת השאלה מדוע מצב זה קורה וכיצד זה משפיע על המצב המשפחתי המורכב.
סקירה תיאורטית
עופר-זיו וכהן (2007), מתארות במאמרם את הקשיים הבין- אישיים, הרגשיים והתפקודיים שהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים חווים. פעמים רבות, ההורים מגלים את הצרכים המיוחדים של ילדיהם תוך כדי האינטרקציה עימם.
מבוא
סקירה תיאורטית
תיאור התופעה
ניתוח התופעה
דיון
רפלקציה
ביבליוגרפיה