הבדלים בין השקעה וזמן הכנה של אנשים לקראת מבחן אמריקאי לעומת מבחן פתוח

מזהה: 1107
מאמר חם

תקציר

מבית ספר יסודי ועד למוסדות השכלה גבוהה, תלמידים וסטודנטים צריכים להכין את עצמם לקראת מבחנים אשר מטרתם לשפוט את איכות ההישגים האקדמים שלהם (Lindner, Eitel, Barenthien & Köller, 2018).  סוגי המבחנים השכיחים ביותר הינם מבחנים עם שאלות רבות ברירה, קרי מבחנים סגורים ומבחנים עם שאלות פתוחות (Ozuru, Briner, Kurby & McNamara, 2013). על אף ששני מבחנים אלו מבקשים לאמוד את רמת הידע של התלמיד ולהעריך את הישגיו האקדמיים, נראה כי הם שונים. מחקר זה מבקש לאמוד את ההשפעות השונות שיש למבחנים עם שאלות פתוחות ולמבחנים עם שאלות רבות ברירה, על החשיבה והחוויה המטה קוגנטיבית של הסטודנט, בפרט בכל הנוגע לתהליכי ניטור ושליטה ומוטיבציה.

במחקר הנוכחי השתתפו 18 סטודנטיות לתואר ראשון או שני. לצרכי המחקר, המשתתפות חולקו לשתי קבוצות שונות כאשר כל קבוצה התבקשה לקרוא טקסט ולענות על שאלות לגביו- חלקן נבחנו באמצעות שאלות פתוחות וחלקן באמצעות שאלות רבות ברירה. כמו כן, עבור כל שאלה, הנבדקות היו צריכות לציין את רמת הביטחון שלהן במענה על השאלה, כמה זמן לקח להן לענות על המבחן כולו ולתאר כיצד המבחן השפיע עליהן.

על פי ניתוח הנתונים, נמצא כי קיימים הבדלים בזמן המוקדש ללמידה לקראת מבחן סגור עם שאלות רבות ברירה לעומת מבחן עם שאלות פתוחות ובפרט, כי לקראת מבחן עם שאלות פתוחות הנבדקות השקיעו יותר זמן בלמידה, מאשר הזמן שהשקיעו נבדקות שנבחנו במבחן סגור. עם זאת, לא נמצאו הבדלים בתהליכי ניטור והשליטה בלמידה לקראת מבחן עם שאלות רבות ברירה ולקראת מבחן עם שאלות פתוחות. בנוסף, לא נמצאו הבדלים ברמת ההישגים, אך כן ברמת המוטיבציה, בין מבחנים עם שאלות רבות ברירה ומבחנים עם שאלות פתוחות. לפיכך, נראה כי החשיבה והחוויה המטה קוגניטיבית של תלמידים משתנות בהתאם למבחנים אליהם הם נחשפים וכן, משפיעה על טיב ואופי הלמידה שלהם.

תוכן עניינים  

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

    מהי למידה

    מטה קוגניציה 

    הערכה ומבחנים 

    סוג המבחן והשפעתו

    המחקר הנוכחי 

שיטת המחקר

ממצאים

דיון

    דיון בממצאים

    השלכות תיאורטיות ומעשיות

    מגבלות המחקר

    המלצות למחקרי המשך 

ביבליוגרפיה

נספחים

 

 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | פסיכולוגיה | קבלת החלטות
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
11000
היקף עמודים:
32
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.