אמפתיה: התפתחות, יכולות ותפקידיה

מזהה: 6910
מאמר חם

בעבודה זו בחרנו לעסוק בהבדלים בין שני רכיבי משנה של אמפתיה- קוגניטיבית ורגשית, ואיך כל אחד מהם עשוי לסייע לאדם לצלוח, אסטרטגית, אינטראקציות חברתיות.

הצלחה באינטראקציות חברתיות הדורשות אסטרטגיה, כמו תחרות, מלחמה או משא ומתן, לעיתים קרובות דורשות מאיתנו הבנה של המניעים, הרגשות וההתנהגויות הצפויות של האחר, על מנת לצלוח אותן. הבנה כזו של האחר דורשת מאיתנו שימוש, בלפחות, שני מנגנונים שונים המאפשרים לאדם יכולת לדמיין את חווית האחר: לקיחת פרספקטיבה של האחר ( taking-perspective) – מנטליזציה, אשר מייצגת יכולות של אמפתיה קוגניטיבית לאמץ את נקודת מבטו של האחר, באופן שעשוי לכלול מסקנות ביחס למצבו הרגשי-קוגניטיבי, והכרה רגשית- יכולת של אמפתיה רגשית, אשר מאפשרת לאדם לחוות תגובות רגשיות לחוויותיו של האחר ו/או לחוש את כאבו, מה שיאפשר להגיב באופן נכון למצבו הנפשי.(Shamay-Tsoory, 2011)

ממצאים קודמים, מניחים באופן כללי, כי לקיחת פרספקטיבה של האחר, בדרך-כלל, תסייע בביצועים בתחרות וכי אמפתיה רגשית עשויה להרע(Batson et al., 2003). לעומת זאת, יש הטוענים כי סוג האינטראקציה התחרותית היא זו שתקבע איזה רכיב אמפתי יסייע יותר להצלחת המשימה, כך שאינטראקציה אסטרטגית כמו משא ומתן, אולי תניב יותר הצלחה כשלקיחת פרספקטיבת האחר תפעל, ואילו אמפתיה רגשית יותר תסייע במצבי קונפליקט בין-אישיים ואף תחרותיים(Betancourt, 2004).

160.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2634
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.