שימוש בקביעת מטרות משותפות לקידום נגישות ושוויון

מזהה: 2794
מאמר חם

מחקר משולב של תכנית ההתערבות "מטרות טובות" בריפוי בעיסוק בקרב ילדים

 

בקרב כ-17 עד 19 אחוז מהילדים קיים מצב בריאותי ארוך-טווח; 8% מהם במצב חמור (לדוגמא אוטיזם או שיתוק מוחין). מרביתם של ילדים אלה מקבלים שירותים טיפוליים (לדוגמא ריפוי בעיסוק או פיזיותרפיה) בשלב כלשהו בילדותם. השירותים הניתנים לילדים מגוונים מאוד, אך הספרות מראה כי האתגרים הניצבים מולם דומים. חוסר נגישות או חוסר שוויון הם האתגרים העיקריים בשירותי טיפול לילדים בכל העולם ובכל התחומים. ילדים ממתינים עד 12 חודשים למפגש ראשוני ויותר מכך לטיפול. בעיות אלו גורמות לתסכול המשפחות משירותי הרווחה. חוסר נגישות לשירותים קשור למצוקה במשפחות ולבעיות פסיכוסוציאליות אצל הילד. העיכוב בתחילת הטיפול הוא בגדר החמצת הזדמנות למנוע בעיות בהתפתחות הילד, בהישגיו ובאיכות חייו. מחקרים קודמים הראו כי בעיות בנגישות ובשוויון לרוב אינן נפתרות על ידי הוספת משאבים או הגברת לחץ על שירותי הרווחה להפחית עלויות. עם זאת, עדיין חסר ידע שידריך את השירותים כיצד לשפר את עבודתם.

ידע מחקרי מתחומים שונים מראה כי נגישות, שוויון ויעילות בשירותים קשורים לפעילות אנשי המקצוע בהערכה, טיפול והתנערות מאחריות; פעולות אלו מתווכות בין השפעת המאפיינים הארגוניים לבין מאפייני המטופלים; וכי הוספת משאבים לרוב לא תפתור בעיות באספקת השירותים מפני שהמטפלים לא תמיד משתמשים במשאבים אלה היטב. עדויות ספציפיות לשירותי טיפול עבור ילדים מראות כי:

1. תוצאות חיוביות של שירותי רווחה קשורות למתן שירותים ממוקדי-משפחה השמים דגש על חיי הילדים.

2. היכולת לקבל מטופלים חדשים מוגבלת בשל הקצאת זמן המטפלים לטובת ילדים הנמצאים כבר תחת טיפולם.

3. מטפלים כמעט לא משתמשים במטרות ספציפיות לצורך הקצאת משאבים.

240.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
עבודה סוציאלית | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
3848
היקף עמודים:
12
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.