בעבודה זו אציג את תיאור המקרה של יונתן רזון שהינו ילד הסובל מהפרעת קשב ומנטיות איפולסיביות כמו גם היפראקטיביות. ראשית, אתאר את הקשיים עמם מתמודד יונתן בחייו, בהקשר לתפקודו היומיומי, הלימודי במסגרת הבית ספרית, תפקודו הרגשי-חברתי והקשר שלו עם המשפחה. שנית, אציע תכנית התערבות ספציפית למקרה של יונתן. אתייחס לפן המערכתי: למשפחה, להיבטים הרגשיים והחברתים וגם לפן התפקודי ביצועי בבית הספר. לבסוף, אקדיש התייחסות לרפלקציה על התכנים אשר נלמדו במהלך הקורס.
יונתן רזון הוא ילד בן 6 הלומד בכיתה א'. הוא בן יחיד לשני הורים אקדמיים ומתגורר יחד עמם בדירה בתל אביב. הרקע המשפחתי מורכב מהיסטוריה של הפרעות קשב ונטייה לבעיות נפשיות לצד מצוינות אקדמית. יונתן הוא ילד אינטליגנטי ואכפתי, הוא אובחן כמחונן כבר בהיותו בגן חובה. בזמנו הפנוי יונתן נהנה לבלות עם חבריו ולהשתתף בפעילויות גופניות כמו שחייה, ריצה ומשחקי כדור. הוא נהנה מנגינה בכלים שונים, ולומד לנגן על פסנתר כבר שנתיים.
ראוי לציין שהוא לא ידע את כתובת מגוריו או את מספרי הטלפון של הוריו, הוא התקשה גם באיות שמו המלא. כמו כן, בעת קושי הציג התנהגות אימפולסיבית וחסרת סבלנות. בעוד שיונתן מקיים אינטראקציה טובה עם בני גילו, הוריו מציינים כי הוא מושפע בקלות מאחרים. הוריו מדווחים גם כי יונתן נוטה להתעצבן מהר כאשר אינו מקבל הכרה או מרגיש שמתעלמים ממנו. המחנך בבית הספר מציין שהוא לפעמים מתנהג בצורה לא בוגרת שאינה תואמת את גילו וכי לעיתים קרובות הוא מפגין התנהגויות המרמזות על חיפוש אישורים ותשומת לב.