הקדמה
בעבודה זו בחרתי להתמקד ב ס', ילד מהמגזר הערבי, שהיה בטיפולי השנה. הילד הופנה לטיפולי בתחילת השנה ע"י מחנכת הכיתה. בעבודה איתו הכרתי את עולמו הפנימי של ילד שהיה חשוף לאלימות במשפחה ואת ההשפעה של אלימות זו על ההתפתחות הרגשית שלו. כאשר הגעתי לקורס בסמסטר ב' - הרגשתי כי אני מתחילה לקבל מסגרת תיאורטית ותשובות לחלק מהשאלות שעלו בי במהלך העבודה איתו. בעבודה זו אנסה לתאר את התהליך שעברנו יחד, ולהעלות את השאלות שחלקן נשארו בעיני עדיין פתוחות.
פרק ראשון: תיאור הילד ואיסוף אינפורמציה אבחונית
הגדרת הבעיה ע"י הגורם המפנה.
ס' הופנה בתחילת השנה הלימודית לטיפול בתנועה ע"י מחנכת הכיתה לאור הרקע שלו ולאור המצב העכשווי של המשפחה. הרקע שקיבלתי ממחנכת הכיתה היה כללי מאד: ס' הגיע אלי בגיל 12, תלמיד כיתה ו'. הוא בן להורים שנפרדו לפני כשנה וחצי. האב בן 42, עובד בשיפוצים, והאם בת 42, עובדת במכבסה. לס' שני אחים גדולים ממנו - הבכור בן 23 והשני 19 שנה. הוא משולב בכיתה מקדמת כבר מכיתה ד' כאשר אובחן כסובל מלקות למידה ו ADHD.
ס' היה עד מגיל ינקות ועד לפרידת ההורים (כשהיה בן 11) להיסטוריה של אלימות מילולית ופיזית כלפי האם מצד אביו. בשל העובדה הזו, מצאה המחנכת לנכון להפנות אותו לטיפול שיעזור לו להתמודד עם המטענים שנושא ועם השינויים שעוברים עליו בזמן האחרון - לאחר שאמו והוא עזבו את בית המשפחה.