סוציולוגיה של החינוך

מזהה: 3652
מאמר חם

הפרדיגמה הפונקציונאלית

הפרדיגמה המבנית-תפקודית עוסקת בסוגיות הקשורות לקונצנזוס והמשכיות חברתית. על פי גישה זו, תפקידה של מערכת החינוך הוא להבטיח את הלכידות והסולידריות החברתית באמצעות הנחלת כללים חברתיים משותפים שיביאו לאיזון מוסרי במערכת (פסטרנק, 2002: עמ' 18-19). המהלך שמנסה לבצע משרד החינוך – שלילת זכאות לחינוך מיוחד מתלמידים עם מוגבלויות כמו לקויות למידה והפרעות התנהגות – מבטא גישה פונקציונאלית מובהקת שכן זהו ניסיון ליצור חברה מלוכדת ללא התייחסות למעמד או לרקע.

בבסיס הגישה הפונקציונאלית יש להתמקד בתפקיד המנגנון החינוכי כמסייע לתפקוד התקין של המערכת החברתית בכלל ומוסד החינוך בפרט. המהלך אותו מנסה משרד האוצר ליישם בימים האלה, על פי הגישה הפונקציונאלית, תפקידו לסייע לחיברות החברה וסוציאליזציה של התלמידים להגיע לדרגה מלוכדת ומאוחדת יותר. משרד החינוך ביקש לתקן את חוק החינוך המיוחד ולהביא לשילוב של התלמידים במסגרות חינוך כלליות, תוך תמיכתן כלכלית לצורך תגבור טיפולי למניעת נסיגות יתר שלהם. תיקון זה נועד להנחיל יותר עצמאות והישגיות בקרב תלמידים אלו על מנת שיפנימו כי זוהי מסגרת הרמונית מלוכדת ולהגדיל את הרווחה החברתית. תופעה זו תאפשר את שימור האיזון בקרב התלמידים. המסגרות החינוכיות נועדו להיות שוות, כך שהגישה הפונקציונאלית לא תתיר העדפה מתקנת של מסגרות החינוך המיוחד אשר דוחפות את רוב ההורים לשלוח את ילדיהם למסגרות חינוך מיוחד כדי לקבל יחס מועדף ואישי יותר.

110.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1749
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.