מה הם הרגלי הצריכה של המזון המהיר ע"י המעמדות השונים בישראל?

מזהה: 7784
מאמר חם

נושא המחקר ושאלת המחקר

המזון המהיר כשמו כן הוא, מוכן ונאכל במהירות, מרביתו מעובד ונודע באיכותו הנמוכה, במרכיביו הזולים, בערכו הבריאותי הנמוך ובמפגעים הסביבתיים הנגרמים מאופני ייצורו ואריזתו. דוגמאות למזון מהיר ומזון מעובד הם: המבורגרים, צ'יפס, שניצלונים, גלידות, פיצות, חטיפים ושתיה מתוקה (משרד הבריאות, 2020). תרבות המזון המהיר משקפת אורח חיים לחוץ ותובעני שאיננו מאפשר קיום משטר תזונתי תקין ובריא. הוא מיוצר מתוך כוונה מוקפדת שטעמו יהיה טוב והוא מזון נוח ולא יקר המעניק לקונה מושג מעוות על מחירו האמיתי של המזון המהיר (שוסלר, 2007, עמ' 25). תרבות המזון המהיר חוצה מדינות ותרבויות וצריכתה מהווה נפח משמעותי מכלל צריכת המזון בעולם המערבי - בכל יום נתון בשנה, כרבע מתושבי ארה"ב הבוגרים מבקרים במסעדת מזון מהיר, מוצאים את מחצית הסכום המוקדש למזון במסעדות מזון מהיר, כאשר האמריקאי הממוצע צורך בערך שלושה המבורגרים וארבע מנות ציפס לשבוע (שוסלר, 2007, עמ' 18,21). בישראל תרבות זו גם היא מפותחת מאוד - בכל עיר ניתן לראות מקומות המיועדים לאוכל מהיר, דוכני פלאפל ושווארמה, פיצריות ומסעדות מקדונלדס. סקר שנערך בישראל בשנים 2004- 2009 מעיד על היקף גידול של 40%-50% במכירות מוצרי מזון מהיר בישראל - גידול ממוצע של 10% בשנה (וואלה!, 2011)

שאלה סוציולוגית המבקשת בחינה היא מי הם אותם האנשים הצורכים מזון מהיר בכמויות כה גדולות?

75.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1218
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.