בעבודה זו אדון בהיררכיה האתנית שמתקיימת באקדמיה. כמקרה בוחן, אבחן את הכתבה שנעשתה ב"כאן חדשות" בנוגע לפערים שבין ייצוג אשכנזי למזרחי במוסדות אקדמיים בארץ. כמו כן, אציג את האופן בו ניתן לפרש רעיונות אלה בעזרת כמה מושגים: הון, הביטוס ושדה חברתי, אותם טבע הסוציולוג הצרפתי פייר בורדייה.
אחד המושגים המרכזיים של בורדייה הוא "השדה". עניינו של מונח זה הוא להסביר את הדינמיקה בין אנשים ובין קבוצות של אנשים. לפי התיאוריה, המציאות היא יחסית ונקבעת לפי קבוצת ההשתייכות החברתית המתארגנת על סמך אינטרס משותף ומכתיבה בתורה את התנהגותו של האדם. כך, אינדיווידואלים יוצרים שדות חברתיים שבתוכם מתקיימת היררכיה, כמו גם תחרות בתוך השדה ובין השדות השונים. הכתבה עוסקת במוסדות אקדמיים בישראל כשדה חברתי בו דינמיקה, היררכיה ויחסי כוחות שונים.
לפי תיאוריה זו, בשדה של המוסדות האקדמיים בישראל מופעל כוח סימבולי (symbolic violence) אשר דוחק את המזרחים אל מחוץ לשדה מבעוד מועד וללא תחרות. כך, מזרחים נענים לסטטוס קוו של הקבוצה האשכנזית השלטת, ועל כן מניחים מראש שאינם מתאימים להשתלבות באקדמיה. הסרטון מציג את סיפורה של רותם כחלון- כהן אשר הקימה את התא המזרחי באוניברסיטת תל אביב. רותם היא "היוצא מן הכלל המעיד על הכלל", כלומר על אף שהיא עצמה הצליחה באקדמיה, היא מתנגדת לגישה המכריזה כי רצון ומוטיבציה הם המנבאים הצלחה.