אופני המתח בין מסורת לאופנה בטעיית כיסוי ראש בקרב נשים חרדיות

מזהה: 7522
מאמר חם

במהלך שיטוט יומי בעיר בני ברק, התגלה לעינינו אוצר בלום. מעיר שהייתה זכורה לנו בעיקר כעיר של חנויות קדושה, אוכל יהודי וכן גם אופניים, הפכה לעיר אופנה חרדית. במעלה הרחוב הראשי, החנות הקטנה לדברי מתיקה שהייתה בעבר מקום המפגש לילדי העיר, הוחלפה בחנות ל"אקססורייז" אופנתיים. לאורך הרחוב, נחשפנו לחנויות ובוטיקים של בגדי אופנה ופריטי לבוש שלא היו מביישים אף חנות יוקרה בפריז. את הרחוב פקדו נשים צעירות לצד מבוגרות שהמשותף לכולן הוא – מחד, התשוקה לאופנה, ומאידך, מסירותן לדת ולמסורת היהודית.

היה זה אירוני ומפתיע לראות חנויות ספרי קודש ותשמישי קדושה שנראה כי קפאו בזמן, לצד חנויות אופנה של צעירות המעצבות ומוכרות פריטים בהלימה לטרנדים הכי עדכניים בעולם האופנה, כאשר הם עוברים "הכשרה" ומותאמים לתקנות הצניעות, ובה בעת מוכוונים לצרכיהן ומאווייהן של הנשים החרדיות. שפשפנו את עינינו ותהינו – האומנם דת ואופנה יכולות להתקיים זו לצד זו בהרמוניה ובאין מפריע? תהייה זו הדהדה בראשנו עת יצאנו את העיר בני ברק, נותרנו מסוקרנות עם רצון עז להמשיך לתהות על קנקנו של הנושא ולהתחקות אחר מענה הולם. מאוחר יותר, ביקשנו להמשיך לבחון את הנושא בזירה המחקרית האקדמית במסגרת הקורס "תרבות בתרגום".

טרם חידוד נושא המחקר, סקרנו ועיינו באתרי אופנה חרדית באינטרנט, וראינו כי סצנת האופנה החרדית חזקה משחשבנו וממשיכה לצבור תאוצה ולסחוף קהל נשים ש"צמאות" לעטות על גופן בגדים אופנתיים ובד בבד לשמר את ערכי המסורת וכללי הצניעות. 

 

מבוא 

רקע תאורטי 

מתודולוגיה 

שיטת המחקר

אוכלוסיית המחקר

כלי המחקר

הליך המחקר

ניתוח הממצאים

מגבלות המחקר

ניתוח הממצאים  

פרדוקס הפאה

"פלירטוט" עם העולם החילוני

בין צניעות להתבלטות

"אוחזות בחבל בשני קצותיו"

'החתירה לחופש והכמיה לשייכות' 

נוחות ויופי בגבולות הגזרה

דיון וסיכום  

ביבליוגרפיה  

465.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
יהדות | מקרא | מחשבת ישראל | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
7489
היקף עמודים:
21
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.