פוליטיזציה הנו תהליך בו חלה הטמעה או החדרה של מדיניות פוליטית במסגרת דרגי הניהול והפקידות במנהל הציבורי. הטמעה זו יכולה להיעשות באמצעות מינוי או איוש משרות במנהל הציבורי כך שהאדם אשר מונה הנו למעשה בא כוחו של הגורם הפוליטי אשר מינה אותו. המינוי בא לשקף מדיניות כוללת או נקודתית הנגזרת מהאג'נדות של הממנה. לחילופין, פוליטיזציה עשויה להתבטא בקביעת נהלים במסגרת השירות הציבורי אשר משקפים את האג'נדות של השלטון הקיים. (בן- דוד, 2004). פוליטיזציה הנו תהליך אשר עשוי לבוא לידי ביטוי לא רק בתחום השירות הציבורי, אלא לבוא לידי ביטוי גם במספר תחומים כדוגמת מדע (Pielke, 2006), את הסביבה (Forsyth, 2011) וכו'. קיימות מספר ביקורות התומכות בתהליך והמסתייגות ממנו כפי שיובא בעבודה הנוכחית, כאשר יש להדגיש כי הפוליטיזציה כשלעצמה מציינת תהליך דינאמי אשר מחד עשוי לקדם נושאי ליבה אקוטיים וליצור חדשנות במסגרת הפקידות במינהל הציבורי, ומאידך עלולה ליצור חסמים, ניפוח מנגנונים, סיאוב ושחיתות.
אפלטון בכתבי ה"פוליטאה" החל לגעת בנושא מנגנוני השלטון והאופי אשר לדידו יש להטמיע במנגנונים, כאשר הוגים רבים לאורך ההיסטוריה כדוגמת מקייאבלי נגעו במנגנוני המדינה. מקס וובר (WEBER) עסק בנושא לעומק בין השאר בתיאוריית 'המודל הטהור של הבירוקרטיה", ולדידו, יש צורך במומחיות של הבירוקרטים בעבודתם וכי יש צורך לקיים הפרדה (אימפרסונאליות) בין מחשבותיו ודעותיו של אדם לעיסוק בבירוקרטיה. (Warren, 1988).