כיצד לקדם את השתתפותן של קבוצות מיעוט במשק הישראלי?

מזהה: 5683
מאמר חם

1.      תקציר מנהלים

נייר עמדה זה מתחבט בסוגית האמצעים האפשריים לקידום השתתפות קבוצות מיעוט במשק העבודה. בהתאם, קהל היעד הוא קובעי ההחלטות במשרד העבודה והרווחה, ובפרט השר, שאמון על פיתוח ההון האנושי במדינה. אחת הבעיות החשובות כיום במשק בישראל היא השתתפות נמוכה של מיעוטים בכוח העבודה. תופעה זו גורמת להפסדים כלכליים משמעותיים וגם מעמיקה פערים חברתיים-כלכליים במדינה. לשם התמודדות עם תופעה זו, מוצעות שלוש חלופות מדיניות ששר העבודה והרווחה יכול לקדם: הכשרות ספציפיות בהייטק, הענקת תמריצים למגזר העבודה הפרטי לייצוג הולם, וכן סבסוד סדנאות להכרה בגיוון תעסוקתי. החלופה האחרונה הינה המומלצת ביותר, שכן מאפשרת להגביר חיוביות עמדות בקרב הרוב כלפי מיעוטים ובכך לעודד את העסקתם על ידי הרוב.

2.      הגדרת הבעיה ורקע תיאורטי

נייר עמדה זה שואל: כיצד לקדם את השתתפותן של קבוצות מיעוט במשק הישראלי? נייר העמדה מפנה את השאלה אל שר העבודה והרווחה, בהיותו (החל מ-2016, השנה שבה עבר תחום העבודה למשרד הרווחה לאחר שהיה במשרד הכלכלה) זה האחראי על פיתוח ההון האנושי במשק, ומכאן כי הוא אחד מהגורמים המשמעותיים בקידום או עיכוב של שילוב מיעוטים בכלכלה המשקית בישראל.

השתתפות במשק מתארת את שיעור ההשתתפות של קבוצה מסוימת בכוח העבודה, קרי האחוז שמהווה הקבוצה מסך כוח העבודה (לאור, 2014). שיעור ההשתתפות הכללי במשק עומד על 78.7% - גבוה מן הממוצע במדינות ה-OECD (אזנקוט, 2018).

115.00 ₪
סוג עבודה:
נייר עמדה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1881
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.