זכויות האדם ביחסים הבין-לאומיים, 10535, 2021 א - ממ"ן 12

מזהה: 6290
מאמר חם

הצעת מחקר בנושא אחריות תאגידית חברתית (CSR) בישראל

1.  אחריות תאגידית היא אמנם לא מושג חדש, אך ללא ספק בשנים האחרונות חשיבותה ונוכחותה בשיח הציבורי הלכה והתעצמה, בעולם ובישראל: החל מביקורת על הפגיעה הסביבתית והזיהום של בתי הזיקוק בחיפה ועד התגברות הביקורת על תנאי העבודה של הפועלים במפעלים בסין המייצרים את האייפונים ומכשירי הטכנולוגיה המשמשים את כולנו. עם זאת, לצד העלייה בחשיבות של המושג, הגדרתו עדיין עמומה למדי ובפועל כל ארגון עסקי מגדיר את האחריות שלו בצורה שונה המתאימה לו: יש המתייחסים בעיקר לעמידה בתקנים ורגולציה, יש המתמקדים בתנאי העבודה של העובדים שלהם ואחרים מדגישים את הערך הנלווה שהם מספקים ללקוחות שלהם.

ספרות המחקר בנושא מזהה תהליך אבולוציוני בכל הנוגע לאחריות תאגידית. קפיצת מדרגה משמעותית אשר בעקבותיה החל השימוש במושג אחריות תאגידית חברתית חלה בשנות ה-50 של המאה הקודמת: בהשפעה ברורה של התגברות השיח על זכויות אדם, שמירה על הסביבה וזכויות עובדים, מושג האחריות התאגידית החברתית הפך לחלק אינטגרלי מעולם העסקים. כיום מדיניות חברתית וסביבתית נתפסת על ידי רבים לא רק כמחויבות מוסרית של ארגונים עסקיים, אלא כיתרון תחרותי וככלי מוכח להשגת הצלחה ורווחיות.

הצעת מחקר זו מתמקדת בישראל ובאופן בו האחריות התאגידית החברתית מיושמת על ידי חברות ישראליות מובילות. 

80.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
1274
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.