השפעתה של סגירת בתי הספר ברצועת עזה על מעורבותם של ילדים ונערים בהפרות הסדר "האינתיפאדה הראשונה"

מזהה: 6399
מאמר חם

בעבודה זו נבקש לברר מה הייתה השפעתה של סגירת בתי הספר ברצועת עזה על ידי השלטון הישראלי על מעורבותם של ילדים ונערים בהפרות הסדר שכונו בדיעבד "האינתיפאדה הראשונה" (1987-1993). נבחן את הקשר ואת תהליכי הגומלין בין השתתפותם של תלמידי בתי הספר בהתקוממות לבין סגירת מערכת החינוך שננקטה כאמצעי לענישה קולקטיבית נגד המתקוממים שבתחילת המאורעות היו רובם ככולם צעירים, מרביתם קטינים.  המניע לכתיבת העבודה מצוי בתמונה של ילדים מיידי אבנים בראשית האינתיפאדה הראשונה בעזה (ראה נספח מס' 1). בנוסף ניעזר בפרטים עיתונאיים ובמאמרים אקדמיים רלוונטיים. בראשית העבודה נביא סקירה היסטורית ממצה על האינתיפאדה הראשונה ובהמשך נעסוק בחלקם של הילדים בהתקוממות ובהשפעתה של סגירת בתי הספר על מעורבותם בה. מפאת קוצר היריעה, יובאו כאן עיקרי הדברים של הנושא שכשלעצמו לא זכה להתייחסות רבה במחקר בעברית. לכן, פנינו גם למאמרים אקדמיים באנגלית, מהם שנכתבו על ידי חוקרים ועיתונאים פלסטינאים.

האינתיפאדה ("התנערות" בעברית) הראשונה החלה באופן פתאומי ודרמטי ב-9 בדצמבר 1987 לאחר עשרים שנות כיבוש ישראלי בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. העילה לפרוץ המהומות הייתה מותם של ארבעה פלסטינאים בתאונת דרכים שאירעה בעזה בה היה מעורב נהג ישראלי. בתחילה נראו הפרות הסדר שפרצו ברצועת עזזה והתפשטו לאחר מכן לשטחי יהודה ושומרון,  כעוד גל של אירועים מקומיים מוגבלים בהיקפם. 

135.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסלאם ומזרח תיכון | מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
2180
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.