הסיקור התקשורתי של נפגעי הקרב בשג'אעיה 2014

מזהה: 1206
מאמר חם

התקשורת ההמונית משמשת ככלי להעברת מידע לציבור הרחב. כלי זה היווה לאורך שנים רכיב חשוב בהפצת מידע אודות אירועים צבאיים בעולם. התקשורת אפשרה להעביר מידע אודות הנעשה בחזית הלחימה לקהלים נרחבים המצויים הרחק מהקרבות והפעילות הצבאית (מוסקוס, 2001: 224-225). למרות כי התקשורת מאפשרת להעביר מידע חשוב כלפי הנעשה בחזית הצבאית, הצבא לא בהכרח ימהר לשתף פעולה עם התקשורת בעיקר מהסיבה שהמערכת הצבאית תעדיף לעבוד באפלה תקשורתית מפאת אופי הפעילות הצבאית המסווגת שהצבא מבצע. עם זאת, הצבא עשוי למצוא יתרונות רבים בשיתוף פעולה עם התקשורת – כדוגמת הפצת מידע, הרחבת התמיכה והגיוס הציבורי לצבא, והגברת המוניטין של המערכת הצבאית (לימור ולשם, 2015: 77).  

הסיקור התקשורתי של מלחמות עשוי להיות מאתגר הן עבור התקשורת והן עבור הצבא שכן מצד אחד המדינה יכולה להפעיל רגולציות רבות המגבילות את התקשורת כדוגמת הפעלת צנזורה על פרסום כתבות, מתוך מניעים של צרכי ביטחון. מאידך ציבור שאיננו מקבל מידע על הנעשה בחזית הקרב עשוי לשחוק בלגיטימציה שהוא מספק לצבא ולמערכת הפוליטית ולמעשה לאבד את תחושת האמון שהוא נותן במדינה ובכך לפגוע בחוסן הלאומי ובאחדות הציבורית  (Baum, & Zhukov, 2015: 387). הערכה היא כי על-מנת לאזן בין צרכים ביטחוניים לבין צרכי התקשורת, לרוב הסיקור הראשוני של המערכה הצבאית ברובו יסוקר באופן מחמיא המשרת את טובת הציבור והמדינה, אך לאורך זמן והמשך הלחימה הסיקור עשוי להיות גם ביקורתי (נייגר ורימר-צרי, 2010: 89-90).

מבוא

סקירת ספרות

שיתוף פעולה בין צבא ותקשורת

סיקור תקשורתי של מלחמה

סיקור תקשורתי של נפגעי מלחמה

מתודולוגיה

ממצאים

היקף הסיקור כלפי הקורבנות

המסרים המועבדים בסיקור הנפגעים

הייצוג הכללי של הנפגעים

דיון 

סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסלאם ומזרח תיכון | היסטוריה | מדעי המדינה ויחב"ל | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
11686
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.