חלק א : שאלה 2
אינסטגרם הוא יישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים של עד דקה, כאשר כל שיתוף נקרא "פרסום" או "פוסט". היישום מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, טוויטר ועוד. יישום זה מאפשר "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים. מספר משתמשי אינסטגרם ממשיך לעלות בהתמדה והיא הרשת השנייה בגודלה בעולם מבחינת מספר משתמשים לפני טוויטר ואחרי פייסבוק.
החוקרים אשר בחרתי להתייחס לנושא אינסטגרם והשימוש בו באקדמיה באמצעות מאמריהם הם: גאנס במאמרו "תרבות גבוהה ותרבות פופולרית", אדרונו במאמרו "עיון מחודש בתעשיית התרבות", שדסון במאמרו "איך תרבות עובדת" ובורדייה במאמרו "המטמורפוזה של הטעם".
חלק ב: שאלה 3
סעיף א:
פרספקטיבת ההפקה על פי פיטרסון ואננד- זהו תחום המבקש לענות על השאלה באלו אופנים נוצרים סמלים ותוצרים תרבותיים תוך שימת דגש על ההתפתחות שלהם ,דרכי השיווק שלהם ודרכי למידתם והטמעתם בחברה. פרספקטיבה זו למעשה מתייחסת לאספקטים תהליכיים של תוצרי תרבות מבחינה כלכלית, שיפוטית וארגונית. היא שואלת שאלות כמו "מי מעריך מוצר מסוים כטוב או לא טוב, מי מטמיע ומלמד אותם איך מלמדים אותם?.
פרספקטיבת ההפקה טוענת כי הפקת תוצרי התרבות ואופיים מושפעים ומעוצבים על ידי ששה אספקטים: טכנולוגיה-האופן שבו טכנולוגיה משפיעה על שינויים בתרבות. חקיקה רגולציה- מתייחס לחוקים ופיקוח מצד המדינה לתחום התרבות. מבנה התעשייה- מצב של תחרות בין מספר ארגונים מול מעט ארגונים שולטים בשוק. התבנית הארגונית- סגנון בירוקרטי, יזמי או מגוון .קריירות של יוצרים – אליטיסטי או פריפריאלי) והשוק או טעם הקהל. לטענת פיטרסון ואננד יש מתאם בין האספקטים השונים, קיים מעיין אפקט דומינו שלפיו שינוי משמעותי בתחום מסוים עשוי להוביל לשינויים גם בתחומים אחרים.