חלק ראשון - שאלה 1
חלק א': סיכום המאמר העוסק ברה לוקיישן
שם המאמר
Chen, Y. P., & Shaffer, M. (2018). The influence of expatriate spouses’ coping strategies on expatriate and spouse adjustment: an interdependence perspective. Journal of Global Mobility: Expatriate Management Research, 6(1), 20-39.
שאלת המחקר: כיצד אסטרטגיות ההתמודדות של בני זוג של מוצבים עם אתגרים בשליחות (מיקוד בבעיה לעומת מיקוד ברגשות) משפיעות על מידת ההסתגלות התרבותית של המוצב בארץ היעד?
חלק שני – שאלה 3
להלן ניתוח התנהגות העובדים הישראלים על פי המידע בשאלה זו, לאור ממדים מתוך המודלים שנלמדו:
· ממד הקשר גבוה מול נמוך (הול, הגלוב): ניתן לראות כי בקרב הישראלים, ההקשר הוא נמוך (דיבור מפורש) ולא גבוה (דיבור מרומז). נאמר, כי ישראלים נוטים לשוחח בצורה ישירה ומפרשת, גם אם זה עלול להתפרש כתוקפנות מצדם, והם גם מצפים כי הצד השני ידבר באותה ישירות ("ישראלים משתמשים בביטויים ישירים ותוקפניים... בשעה שאדם שאינו ישראלי יבחר להשתמש במילים: "יש בעיה קטנה עם...", הישראלי ישתמש בביטוי : "זה מאד רע". אמריקאי יגיד: "אני חושב שלא הבנתי אותך", ואילו הישראלי יגיד: "אתה טועה". אמריקאי יגיד: "אני לא בטוח שזה בר ביצוע", ולעומת זאת הישראלי יגיד: "אני לא יכול לעשות את זה"). מה גם, כי הישראלים, אפילו כשמדובר בנושאים שנויים במחלוקת כפוליטיקה ודת, מעדיפים לשמוע את הדעה האמתית של עמיתיהם ללא התחמקות מנומסת וגם מביעים את דעתם בחופשיות ("דעתניים ולא מעוניינים לשמוע דעות מנומסות מהאורח הזר שלהם"), דבר המאפיין הקשר נמוך. ההקשר הנמוך מתבטא גם בעיצומו של משא ומתן, בו הישראלים נוטים יותר להיות ישירים וברורים ("הישראלים יהיו מאד ישירים").
חלק שני – שאלה 5
לצורך מענה על שאלה זו, נבחנת התופעה המתוארת בכתבה של היון (2022), המצורפת במלואה בנספח 1, ונמצאת על סדר היום הציבורי והיא ההתייחסות ליום השבת במגזר החילוני. לפי הכבה, כפי שהתגלה במחקר של סוציולוגית ישראלית, היחס של החילוניים אל יום השבת הולך ומשתנה, והופך להיות דתי יותר חרף תרבותם החילונית, ככל שהם מאמצים לעצמם יותר פרקטיקות דתיות במהלך השבת מאשר בעבר: "שופן-ביטון היא דוקטורנטית לסוציולוגיה ו"חילונית" בעצמה, שהחליטה להתחקות אחר "השבת החילונית" בישראל. להפתעתה, היא גילתה שלמעשה אין דבר כזה. "חשבתי שאמצא 15 דתיים, 15 מסורתיים ו-15 חילונים שיציגו תיאורים דיכוטומיים של השבת שלהם. אבל אז אני פוגשת חילוני שאומר לי, 'אני חילוני גמור אבל שם פלטה בשבת', או, 'אני חילוני גמור, אבל אין מצב שאני עובד בשבת'"."
חלק ראשון - שאלה 1
חלק א': סיכום המאמר העוסק ברה לוקיישן
חלק ב': השוואת המאמר לחומר הנלמד
חלק שני – שאלה 3
חלק שני – שאלה 5
רשימת מקורות
נספחים
נספח 1: הכתבה