" בראשית העשור הקודם הופרטו שירותי האומנה שבמסגרתם מטופלים אלפי ילדים בסיכון גבוה שהוצאו מבתיהם, ומשרד הרווחה, שניהל בעבר את הטיפול בנושא באמצעות המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, הפך לגוף מפקח בלבד על ארבעה ארגונים ועמותות שעוסקים בנושא.
לא ברור מדוע הופרטו שירותים חברתיים בנושא כה רגיש שאמור להיות בליבת העשייה של משרד הרווחה, אך כעת מתברר עוד כי בשנה האחרונה הופרטו שירותי אומנה נוספים הניתנים לילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים שעד כה היו באחריות המשרד."
(אפרים, 2015)
כפי שמציג ציטוט זה, שירותי האומנה בישראל עברו תמורות רבות בשנים האחרונות, ובראשון ההפרטה החלקית שבוצעה בתחום בראשית שנות ה-2000. עם זאת, סביב נושא ההפרטה החלקית בשירותי האומנה ישנן שאלות רבות, בעיקר סביב אחריות המדינה ואחריות הגופים המפעילים מהמגזר השלישי שמונו על תפעול השירותים החברתיים.
מתוך חשיבות שירותי האומנה, כפי שמציג ציטוט זה, ומתוך ריבוי הסוגיות סביב הפרטת שירותי הרווחה באופן כללי ובתחום האומנה בלבד, עבודה זו תעסוק בשאלה כיצד הפרטת שירותי האמנה החל משנת 2001 השפיעה על ארגוני המגזר השלישי בתחום?
הסיבות להפרטה החלקית, שכללה מעבר משליטה מלאה של המדינה באספקת השירותים למצב בו המדינה מממנת את השירותים, אך האחראים לאספקתם הם ארגונים וולונטריים או עסקיים, רבות ומגוונות ונוגעות לשינויים כלל-עולמיים בעלי ביטויים פרטיקולריים של מעבר לכלכלה חופשית, ליברליזציה, אינדיבידואליזם כמו גם ניצחון האידיאולוגיה הקפיטליסטית על הקומוניסטית שבאה לידי ביטוי בנפילת הגוש הקומוניסטי בסוף שנות ה-80.
מבוא
האומנה
פעילות המגזר השלישי ושירותי הרווחה בישראל
הפרטה חלקית של שירותי הרווחה בישראל – גורמים והשלכות
הפרטה חלקית של שירותי הרווחה בישראל והשלכות על המגזר השלישי
הפרטה חלקית של שירותי האמנה בישראל והשלכות על המגזר השלישי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
עבודה זו נמכרת במחיר מוזל, שכן ניתן אישור ללקוח לפרסם אותה במקומות אחרים.