בעשורים האחרונים חלה עלייה במשאבים אשר מוקדשים לפעילויות פיזיות מאורגנות. התעשיות הקשורות לספורט, מימון ממשלתי וכיסוי תקשורתי, עולות גם הן בשיעור גדול מאוד ביחס לעבר. הדבר נכון באופן כללי ונכון בעיקר לפעילויות ספורט של גברים בתחרויות שונות. בשל הגידול של הפופולריות של ענפי הספורט השונים, בין השאר בגלל החשיפה הגדולה שלהם לציבור הרחב בעקבות השיפורים בטכנולוגיה, המעורבות של מוסדות השלטון הפכה להיות עמוקה הרבה יותר (גלילי, 2008).
הממשלות מבקשות להעלות את קרנה של המדינה בתוך מסגרת רחבה יותר של יחסים פוליטיים ועושות שימוש בספורט כדי להגשים את המטרה הזו (גלילי, 2008). . הערים השונות אשר פועלות בתוך המסגרת החברתית מבקשות לפתח את המקום שלהם בעולם המודרני על ידי זהות מותג מחודשת. כלומר הן מבקשות למתג את עצמן מחדש כדי ליצור לעצמם תדמית יוקרתית יותר בתור עיר. אירועים בעלי סדר גדול (mega-events) הינם בעלי אופי דרמטי, משיכה פופולרית ומשמעות בינלאומית. הם מסוגלות לשפר את התדמית של העיר בציבור ובעלי השלכות רבות, פוליטיות, כלכליות ואידיאולוגיות על העירה המארחת. אירועים אלו מושכים סיקור תקשורתי רב מאוד (Horne, 2017).