נכון לדו"ח החינוך לילדים עם צרכים מיוחדים בישראל שהוגש לוועדת החינוך, התרבות והספורט בסיום שנת 2015 (וייסבלאי, 2015), במערכת החינוך המיוחד לומדים כ 5.3% מכלל התלמידים במערכת החינוך, מתוכם 58% הם תלמידי חינוך מיוחד המשולבים במערכת חינוך הרגילה – כ112,000 תלמידים, כש42% הם תלמידי חינוך מיוחד אשר לומדים בבתי-ספר לחינוך מיוחד או כיתות חינוך מיוחד בבתי-ספר רגילים.
שילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה, מתבצע על-פי תיקון 7 לחוק חינוך מיוחד, תשמ"ח-1988. לפי תיקון זה, תלמיד משולב מוגדר כך: "ילד בעל צרכים מיוחדים, הזכאי לחינוך חינם לפי סעיף 6(א) לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949(2), אשר ועדת שילוב (כאמור בסעיף 20ד) החליטה על זכאותו לתוספת של הוראה ולימוד ולשירותים מיוחדים לפי פרק זה במוסד חינוך רגיל. תלמיד משולב זכאי, במסגרת לימודיו במוסד חינוך רגיל, לתוספת של הוראה ולימוד וכן לשירותים מיוחדים לפי הוראות פרק זה."
העבודה כוללת:
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה