מהי התופעה שנחקרת במאמר ומהו ההסבר המוצע לתופעה
מחקר זה מתייחס לתופעה הגלובלית והמודרנית, שבה האינטרנט הופך להיות מקור נגיש תמידית לרכישת ידע לגבי העולם. זה מעלה שאלות לגבי ההשפעה האפשרית של האינטרנט כמקור ידע נגיש על הקוגניציה. במחקר זה החוקרים מראים כי חיפוש באינטרנט לידע הסברתי יוצר אשליה של ידע שבה אנשים טועים ומבלבלים בין נגישות הידע באינטרנט לרמת ההבנה שלהם עצמם את הידע. במאמר זה, מתואר שהחוקרים ערכו 9 ניסויים אשר מראים שחיפוש מידע מקוון קשור לעלייה בהערכה העצמית של הידע מאחר ואנשים חושבים שהם אוחזים בידע רב יותר בגין החיפוש הפעיל של התשובות באינטרנט. האנשים שמחפשים תשובות לשאלות באינטרנט אפילו חושבים שהמוח שלהם יותר פעיל מהממוצע כשהם רואים סריקות MRI שלו.
ההקשר המחקרי הינו כי באופן כללי, בימינו, האינטרנט מהווה מעין שותף לזיכרון, המרחיב את טווח הידע הנגיש לנו. הניסויים שנערכו מציעים כי החיפוש באינטרנט עלול להביא לכשל מערכתי בזיהוי של הטווח שבו אנו נשענים על ידע ממקור חיצוני. חיפוש של הסברים ברשת מציף את ההערכה העצמית של הידע שאנו אוחזים בו, אף בתחומים שלא קשורים לחיפוש. מחקר זה מהווה חיזוק למחקרים קודמים שגם טענו כי בחיפוש מקוון, אנשים נוטים לייחס בצורה שגויה את מקור התשובות שמצאו - חושבים שהתשובה הייתה מאוחסנת בזיכרונם במקום באינטרנט. מחקר זה מוסיף ושולל את ההסבר ממחקרים קודמים, שאומר שהמשתתפים פשוט כשלו בניטור של העובדה שהאינטרנט הוא מקור הידע.