פייסבוק
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר כיום, עם 1.39 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מתוכם 82.4% חיים מחוץ לגבולות ארצות הברית וקנדה (Wu, Chang & Yuan, 2014). לשם השוואה, בשנת 2007 היו 21 מיליון משתמשים רשומים בפייסבוק (Ellison et al., 2007), ובשנת 2012 היו 500 מיליון חברים רשומים בפייסבוק (Nadkarni & Hofmann, 2012). כיום ישנם 890 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, 645 מיליון משתמשים יומיים דרך הטלפון הנייד (Facebook, 2014).
עם כמות כזו של משתתפים, הרשת היא חלק בלתי נפרד מהעולם של ימינו, ועם ההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות, השימוש ברשת הפייסבוק התרחב גם לטלפונים ניידים וטאבלטים, כך שהרשת זמינה כמעט בכל מקום כיום למשתמשיה (Wu, Chang & Yuan, 2014). עבור המשתמשים של היום, האינטרנט הוא לא תחליף לעולם האמיתי, כי אם חלק בלתי-נפרד ממנו, וייחודה של רשת הפייסבוק הוא בעובדה שהמשתמש יכול לחוות אינטראקציה ולקבל משוב מידי ממשתמשים אחרים, דבר שלא מתאפשר במדיות תקשורתיות אחרות (עמיחי-המבורגר, 2005).
המאפיינים העיקריים של פלטפורמת הפייסבוק הם רשימת החברים (Friends), הקיר האישי (Wall), האפשרות לעשות "Poke" למשתמש אחר, פרסום סטטוסים, אפשרות יצירת אירוע (Event), פרסום תמונות, שליחת הודעות אישיות (Message) ופומביות ((Status), ציאט (Chat) עם משתמשים אחרים, העלאת סרטוני וידיאו, חברות בקבוצות ולעשות Like. רשימת החברים היא מרכיב מרכזי בפייסבוק, מכיוון שהיא מאפשרת למשתמש ליצור רשימה פומבית או פרטית של קשרים עם חברים וירטואליים שמשתמשים אחרים יכולים לראות אם המשתמש מחליט להפוך אותה לגלויה.
רשתות חברתיות
אוכלוסיית משתמשי הפייסבוק בישראל
הרגלי השימוש בפייסבוק של רווקות ונשואות בנות 30-20
ביבליוגרפיה