סכמו והסבירו את ממצאי המחקר המוצג בשקפים 28 ואילך
המחקר של Zohar & David (2008) עסק ב"ידע מטה אסטרטגי" שהוא תת רכיב של מטה קוגניציה (אשר מוגדרת במחקר זה בתור ידע מוצהר לגבי אסטרטגיות חשיבה). במחקר הזה החוקרים התמקדו בגורמים לאסטרטגיות חשיבה. מחקר קודם שלהם הראה כי להוראה מוצהרת לגבי מטה אסטרטגיות של ידע, הניתנת בסיטואציה מעבדתית, יש השפעה משמעותית בנוגע לשיפור הישגי תלמידים בחשיבה אסטרטגית. במחקר זה בודקים האם ההשפעות נשמרות גם במצב אותנטי, קרי, בכיתת הלימוד. במחקר השתתפו 119 תלמידי כיתה ח' מ-6 כיתות שונות בבי"ס הטרוגני. מספר שווה של תלמידים מצליחים מאד ותלמידים עם הישגים נמוכים הוקצה רנדומלית לקבוצת ניסוי וקבוצת בקרה (מערך של 2X2). בקבוצת הניסוי הוראת החשיבה המטה אסטרטגית ניתנה בצורה וורבאלית בכיתה, ואף ניתנו הזדמנויות לתרגל זאת, בעוד שלקבוצת הניסוי לא ניתנו הנחיות לגבי ידע מטה אסטרטגי. הממצאים מראים כי ישנן התפתחויות משמעותיות בחשיבה האסטרטגית והמטה אסטרטגית של התלמידים עקב ההוראה המקדימה על ידע מטה אסטרטגי. בגרף 1 רואים כי למרות שהבייס ליין של הקבוצות השונות זהה ברמת האסטרטגיה, רק אצל קבוצת הניסוי (שאצלה ניתנו הנחיות לגבי ידע מטה אסטרטגי כאמור), חל שיפור ניכר ברמה של החשיבה אסטרטגית. בנוסף בגרף 2 ניתן לראות שהבייס ליין ברמת החשיבה האסטרטגית של התלמידים עם ההישגים הגבוהים הינו גבוה יותר מזה של הנחשלים, אבל לאחר מתן ההנחיות וההזדמנויות ליישום ההנחיות בדבר ידע מטה קוגניטיבי, שני סוגי התלמידים השתפרו ואף הגיעו לאותה רמה של חשיבה אסטרטגית, כלומר: השיפור אצל התלמידים הנחשלים דרמטי יותר בנטו.