הורים טריים נחשבים להורים אשר חווים מגוון רחב של קשיים שנובע מההתמודדות עם תינוק חדש אשר מייצר מציאות חדשה במגוון מובנים. במחקר זה, הורה טרי ייחשב להורה אשר ההורות חדשה לו יחסית, וכי לו זהו ילד ראשון בשנים הראשונות לחייו. הורות הינה תפקיד מורכב, קשה וכזה אשר מכיל אחריות כבדה אשר נופלת על הזוג הצעיר הנדרש להתמודד מצד אחד עם העול הפיזי ומצד שני עם כמות מידע יוצאת דופן אשר קיימת היום בתוך המרחב האינטרנטי והטכנולוגי (גלאון וכהן, 2012). נוכח קשיים אלו, הורים טריים נעזרים במגוון רחב של עזרים חיצוניים לקבלת עזרה. עזרים אלו והשימוש בהם שונה בקרב הורים שונים, וכמובן שגם הסיפוק אותו מנסה ההורה להשיג שונה במהותו ומושג בדרכים ייחודיות לכל הורה נוספים (ברק, 2006).
נוכח דברים אלו, ישנה חשיבות מחקרית של ממש בהבנה כיצד המהות של כניסתם של טכנולוגיות בכלל, ואפליקציות ICT משנות את הדרך שבה הורים מקבעים את סגנונם בתור הורים, מתמודדים עם ילדיהם, במיוחד שהם קטנים במיוחד, ונעזרים באותם טכנולוגיות. אחת מאותן אפליקציות שנחשבת לפופולאריות ביותר, היא ה-WhatsApp. אפליקציה זו, משמשת בסביבה כפלטפורמה לשליחת הודעת, ליחידים או במסגרת קבוצה, נחשבת כחלוצה ובעלת חשיבות של ממש בתוך הסביבה הטכנולוגית, ולכן חשוב להתעכב ולהבין את משמעותה כלפי הורים לילדים קטנים (Aharony & Gazit, 2016). במחקר זה אבקש להבין מדוע בוחרים ההורים להשתמש באפליקציית ההודעות הזו ובמה היא מסייעת להם. בעזרת ניתוח נבין את שימושים וסיפוקים של המשתמשים ונציג את הצרכים שעליהם עונה השימוש. במילים אחרות, נבקש להבין ' על אילו צרכים של הורים לילדים עד גיל שנתיים עונה אפליקציית ההודעות WhatsApp?'
הורים טריים נחשבים להורים אשר חווים מגוון רחב של קשיים שנובע מההתמודדות עם תינוק חדש אשר מייצר מציאות חדשה במגוון מובנים. במחקר זה, הורה טרי ייחשב להורה אשר ההורות חדשה לו יחסית, וכי לו זהו ילד ראשון בשנים הראשונות לחייו. הורות הינה תפקיד מורכב, קשה וכזה אשר מכיל אחריות כבדה אשר נופלת על הזוג הצעיר הנדרש להתמודד מצד אחד עם העול הפיזי ומצד שני עם כמות מידע יוצאת דופן אשר קיימת היום בתוך המרחב האינטרנטי והטכנולוגי (גלאון וכהן, 2012). נוכח קשיים אלו, הורים טריים נעזרים במגוון רחב של עזרים חיצוניים לקבלת עזרה. עזרים אלו והשימוש בהם שונה בקרב הורים שונים, וכמובן שגם הסיפוק אותו מנסה ההורה להשיג שונה במהותו ומושג בדרכים ייחודיות לכל הורה נוספים (ברק, 2006).
נוכח דברים אלו, ישנה חשיבות מחקרית של ממש בהבנה כיצד המהות של כניסתם של טכנולוגיות בכלל, ואפליקציות ICT משנות את הדרך שבה הורים מקבעים את סגנונם בתור הורים, מתמודדים עם ילדיהם, במיוחד שהם קטנים במיוחד, ונעזרים באותם טכנולוגיות. אחת מאותן אפליקציות שנחשבת לפופולאריות ביותר, היא ה-WhatsApp. אפליקציה זו, משמשת בסביבה כפלטפורמה לשליחת הודעת, ליחידים או במסגרת קבוצה, נחשבת כחלוצה ובעלת חשיבות של ממש בתוך הסביבה הטכנולוגית, ולכן חשוב להתעכב ולהבין את משמעותה כלפי הורים לילדים קטנים (Aharony & Gazit, 2016).
מבוא.
1. סקירה ספרותית.
1.1 הורות בשינוי
1.2 הורות במציאות הישראלית.
1.3 הורות בגיל הרך.
1.4 מציאות דיגיטאלית מסוכנת בהוויה הורית.
1.5 שימושים וסיפוקים טכנולוגיים של הורים כהורים.
2. שיטות מחקר.
2.1 משתתפי המחקר.
2.2 כלים.
2.3 הליך וניתוח.
2.4 אתיקה ואמינות.
3. ממצאים.
3.1 הורות וקשיים הוריים.
3.2 עזרה וסיוע מהמשפחה ומהמדינה.
3.3 סיוע והשפעה טכנולוגית.
3.4 אפליקציית ה-WhatsApp והורי ילדים בגיל הרך.
4. דיון ומסקנות.
4.1 קשיים וסיוע משפחתי וממשלתי
4.2 סיוע ושינוי טכנולוגי
4.3 סיכום, מגבלות והמלצות למחקרי המשך.
5. מקורות.
נספחים.
נספח א': שאלון הריאיון
נספח ב': תשובות השאלון
נספח ג': תדפיסי הודעות באפליקציית ה-WhatsApp.