מתודולוגיה של כתיבת טקסט מדעי

מזהה: 3553
מאמר חם

מבוא

בעבודה זו יודגם האופן בו יש לכתוב טקסט מדעי – הן מבחינת מטרת הכתיבה, תפקידה והאופן בו טכניקות כתיבה משרתות מטרות אלו. לשם כך, תוצגנה תחילה מספר הגדרות לטקסט מדעי. בהמשך יוצגו סוגים שונים של מחקרים ומכאן סוגים שונים של טקסטים. יש לציין כי בהצגת הסוגים, יימנע פירוט יתר של שיטות מחקר מרובות- שכן לכל שיטה קיימים מאפייני הכתיבה הפרטיים שלה. הימנעות זו תבוא לשרת את הבנת מהות הכתיבה והעקרונות הגורפים לכתיבה בבואנו להבין את ההליך המחקרי.

לאחר חידוד נושא סוגי המחקר, יפורטו מרכיביו השונים של הטקסט, את האופן בו הם משרתים את כלל מטרת הטקסט וכן את האתגרים העולים ממרכיבים אלו. לאחר הצגת כלל מבנה הטקסט תוצגנה גישות לשיפור הטקסט ולשיפור הכתיבה באופן כללי. מעבר לכך, תוצגנה מספר דרכים לשיפור ההליך המחקרי אשר הטקסט מבקש להציג. לסיכום, יועלו מספר נקודות להתייחסות שעבודה אקדמית מעלה במהלך כתיבת הטקסט.

 

ככלל, לכתיבה אקדמית ישנן מספר הגדרות אשר עונות על מרכיבים שונים בכתיבה. הגדרה רחבה וכוללנית היא ההגדרה הרואה בכתיבה:

אמצעי מרכזי ללימוד, לעיבוד, להפקה ולהפצה של ידע ושל רעיונות במסגרות אקדמאיות.

    הכתיבה היא כתיבה המתקיימת ומעוצבת לאור מסורות, כללים ומוסכמות שהתפתחו והתקבלו

  על ידי אנשי אקדמיה לאורך שנים רבות. עם זאת, אין חולק על תפקידה החשוב של הכתיבה

          האקדמית בקידום תפיסות ביקורתיות המבקשות לשנות מציאות בעידוד ליצירתיות

           ולגילוי ובטיפוח לחשיבה  מקורית. (אלפרט, 2012).

210.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
3375
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.