מבחינת אוהדי הכדורגל, להיות אוהד של קבוצה מסוימת, משמעות הדבר היא שאתה מקבל על עצמך את הקבוצה כחלק בלתי נפרד מהחיים שלך. יש אמנם רמות שונות של אוהדים, אבל כולם בסופו של דבר פועלים בדרך זו או אחרת על פי הפעולות וההתנהגות של הקבוצה שלהם. הקבוצה הופכת להיות חלק מהזהות של כל אינדיבידואל החבר בקבוצה והיא יוצרת את האחדות והזהות הקולקטיבית של האוהדים יחד סביב אותו מועדון, אותה קבוצת כדורגל. גם מבחינתם של מועדוני הספורט לאוהדים יש חשיבות רבה, כי מעבר לתמיכה בקבוצה במשחקים, האוהדים מייצרים חלק נכבד מההכנסות של הקבוצה אם זה בקנייה של כרטיסים למשחק, ואם בקניית שידורים עבור צפייה במשחקים בטלוויזיה או בערוצי המדיה השונים וכן גם בעובדה שחברות פרסום רואות בהן כקהל פוטנציאלי ושבוי ונותנות חסויות ומימון לקבוצות על מנת לקבל פרסום בקרב האוהדים (Koenigstorfer, Groeppel-Klein & Schmitt, 2010, p.649). נראה כי לאוהדים ולתמיכה שלהם בקבוצה יש השפעה חיובית על נותני החסויות שמוכנים להשקיע ולתת חסות לקבוצה על מנת להיות מזוהים עם המותג של הקבוצה (Woisetschläger, Eiting, Haselhoff & Michaelis, 2010, p.170).
אוהד כדורגל מגלה נאמנות רבה לקבוצה שלו ולכן הוא יחווה כל אירוע שקורה לקבוצה באופן אינטנסיבי ורגשי מאוד. על פי רוב אוהדי הקבוצות, מגלים נאמנות מוחלטת לקבוצה האהובה והמחויבות והנאמנות הזו קשורה גם כן בקשר הדוק להשפעה על הרגשות של הקבוצה כולה (Koenigstorfer, Groeppel-Klein & Schmitt, 2010, pp.650-651). הנאמנות הזו נובעת מתוך הזדהות ותחושה של זהות משותפת שיש לאוהד עם הקבוצה ועם האוהדים הנוספים.
מבוא
סקירה ספרותית
כדורגל
אוהדי כדורגל והתפתחותם של מועדוני הכדורגל
הזדהות קולקטיבית והזדהות עם קבוצות הכדורגל
ההיסטוריה של האוהדים בארץ
הסיבות לביצוע המחקרים בצורת שאלונים ומה שעלה מאותם מחקרים
פרק הממצאים
פרק הדיון
סיכום ומסקנות
בביליוגרפיה