מהי תפיסת מתבגרים צעירים את איכות הקשרים החברתיים בווטסאפ ובחיים האמיתיים?

מזהה: 3539
מאמר חם

 תהליכי גיבוש זהות בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופה בעלת השפעה גדולה על חיינו כבוגרים וכולל שינויים גופניים, נפשיים ורגשיים. אריקסון (אריקסון, 1976) טען שהמשימה המרכזית של גיל ההתבגרות הינה לגבש זהות אישית. אם האדם פתר נכונה את הקונפליקטים של השלבים הקודמים, נוכל לומר שהוא רכש אמון בעצמו ובזולתו, הוא בעל תחושת אוטונומיה, ביטחון עצמי, הוא  יוזם ומאמין ביכולות שלו לעמוד בהצלחה מול אתגרים. כעת הוא מנסה להתמודד עם זהותו. הוא שואל את עצמו: כמה אני שונה מהוריי, מה אני רוצה להיות, מי אני ומה אני. בתהליך חיפוש הזהות מתרחק המתבגר מהוריו ומחפש את קרבתה של קבוצת השווים. לקבוצת השווים ישנה השפעה חזקה מאד על הפרט. המתבגר מחקה את בני גילו (בלבוש, במוסיקה, בשפה ועוד), הוא בודק ומתנסה בתפקידים שונים וזאת בכדי לברר במה הוא מיוחד וייחודי. פעמים רבות המתבגר "מורד" בהוריו כדי לפתח זהות משלו.

מרסייה (Marcia, 1980) רואה חשיבות במשבר זהות המאפשר צמיחה אישית. בהתאם לכך, הוא העניק דגש ליחס של הנער כלפי סמכות וכבעל השפעה מכרעת על התפתחות הזהות. לטענתו, תהליך עיצוב הזהות של המתבגר נמצא על ציר הבנוי מארבעה שלבים מרכזיים: בצד האחד של הציר יש את המקום חסר הזהות ובצדו השני של הציר יש את המקום של השגת הזהות. השגת זהות  מתרחשת לאחר שהילד חיפש את הזהות המתאימה עבורו וגיבש את הערכים והמטרות הנכונות עבורו. המתבגר בחר לעצמו כיוון מותאם והגיע להחלטות לגבי תפיסת עולמו.

115.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | עבודה סוציאלית | תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1823
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.