לימודי תרבות: פייר בורדייה ופול דימאג'ו - יזמות תרבותית בבוסטון של המאה ה-19

מזהה: 4713
מאמר חם

1:  בתשובה לשאלה זו אתייחס למאמר של פייר בורדייה The production of belief: contribution to an economy of symbolic goods  ולמאמרו של פול דימאג'ו יזמות תרבותית בבוסטון של המאה התשע עשרה. אצל שני ההוגים יש התייחסות להיררכיות בתרבות, אלא שכל אחד מהם מטפל בסוגיה מנקודת מבט שונה, כפי שאראה להלן. המאמר של בורדייה עוסק בתפקידם של סוכני האמנות למיניהם ביצירת ערכה של אמנות זו, ובשדה ייצורה, על רקע ההכחשה המקובלת של יישומם של עקרונות כלכליים על התרבות והאמנות, כי זה לא מתאים. הכחשה זו נובעת משיפוט ערכי של אמנות לעומת כסף, דהיינו היא ביטוי של ההיררכיה התרבותית בין היצירה לבין ההון. לדעתו של בורדייה, הצבירה של הון סימבולי-תרבותי על ידי אלה שמצליחים לממש אותו גם מבחינה כלכלית היא תנאי הכרחי להישרדותה של האמנות. בורדייה מטפל בתפיסות ההיררכיות של יוצר האמנות כנעלה ומקודש לעומת הסוכן או הנציג הפשוט- מי שאמור למכור את האמנות לקהל היעד שלה ולעסוק לכאורה בעבודה מלוכלכת. הוא מציג שאלה חתרנית שמערערת היררכיות אלה והיא: מי הוא באמת היוצר של יצירת אמנות? האם רק הסופר, הצייר, הפסל והמלחין או האמרגן, הסוכן והמוציא לאור? זו היא למעשה שאלת המחקר של המאמר הזה. בתשובה לשאלה זו בורדייה שובר את ההיררכיה המסורתית וטוען כי מי שמביא את האמנות לקהל אינו רק סוכן תרבות אלא הוא  שמקנה ליצירה את ערכה ומשמש מעין בנקאי של ההון הסימבולי-תרבותי שטמון בה, כי הוא משקיע בה ומאמין בה. 

190.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3001
היקף עמודים:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.