בשנים האחרונות, האינטרנט תופס מקום משמעותי בחייהם של המתבגרים. יותר ויותר בני נוער נחשפים ומשתמשים ברשתות חברתיות שונות ולכן חשופים לסכנות רבות ברשת. אחת מהסכנות הטמונות עבור המתבגרים באינטרנט, היא תופעת אתגרי הרשת. אתגרי רשת הינם משימות לרוב לא שגרתיות. הם מעודדים את המשתתפים להשתתף ולקחת חלק פעיל ומיידי כאשר השתתפות בהם עשויה להיות מתגמלת עבורם עקב פידבק חברתי ממשתתפים אחרים ומצופים אקראיים באתגר, אך גם יכולים להגיע לכדי פגיעה ממשית, ואף מסכנת חיים. רציונל המחקר הוא בכך שבחינה של התמודדות ההורים והגברת המודעות שלהם תוכל לעזור להם להיות גורם מסייע טוב יותר עבור ילדיהם. מטרת המחקר הייתה לבחון כיצד חווים הורים את הפגיעות בילדיהם באתגרי רשת. במהלך המחקר, אשר התבצע בגישה האיכותנית, רואיינו 8 הורים אשר ילדיהם השתתפו באתגרי רשת שונים.
מממצאי המחקר עולה כי ילדים שהוריהם מעידים על מעורבות פעילה בחייהם, עדיין יכולים להיפגע בקלות מאתגרי הרשת השונים. כמו כן, עולה ממצאי המחקר שעל אף שההורים מרגישים מעורבים, הילדים לא משתפים את ההורים או את בית הספר. הם מרגישים שאין להם כלים וידע להעביר לילד, וגם לילד אין תמיכה רגשית וסיוע מספק. כלל ההורים טענו שלא קיבלו תמיכה מבית הספר, ושאף לא ידעו לאן עליהם לפנות במקרה כזה.
תקציר
מבוא
1.1 סקירת ספרות
1.1 גיל ההתבגרות
1.2 יחסי הורים – ילדים
1.3 תפקידה של קבוצת השווים
1.4 מתבגרים ברשת
1.5 שימושים עיקריים באינטרנט של מתבגרים ברשת
1.6 . אתגרי רשת
2 מתודולוגיה
2.1 שיטת מחקר
2.2 משתתפים
2.3 כלי המחקר
2.4 הליך המחקר
2.5 ניתוח הנתונים
2.6 אתיקה במחקר
3 ממצאים
5. פרק דיון
5.1 השלכות המחקר
5.2 המלצות למחקר המשך
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה