כיצד השפיעו הרשתות החברתיות באינטרנט על הדרך בה אנחנו יוצרים קשרים חברתיים?

מזהה: 4976
מאמר חם

האינטראקציות החברתיות האנושיות והרשתות, קהילות אשר צומחות מהן, מציגים סדירות מבנית בולטת. חברות היא מאפיין בסיסי של בני אדם וידוע כי בדרך כלל הגנים ממלאים תפקיד חשוב בייסוד, בתכונות ובמבנים של קשרי הידידות הנרקמים בין אנשים. מבחינה גנטית, אנשים יוצרים קשרים עם אנשים אחרים הדומים להם בסופו של דבר. קשרי חברות מאז ומעולם הסתמכו על יצירת קשר אישי עם אדם שבדרך כלל מגיע מאותה קבוצה וזהות. אנשים בוחרים באופן פעיל בסביבות מסוימות ובסביבות האלה ייתכן והם יפגשו אנשים הדומים להם מבחינה גנטית. כלומר קשרי החברות נוצרים מטבעם מזהות בין אנשים. 

בסוף המאה הקודמת, העולם עבר תמורה כמו כל התמורות הגדולות האחרות בהיסטוריה. הוא הפך להיות רב ממדי, טכנולוגי, כלכלי, חברתי ותרבותי, פוליטי וגיאו פוליטי. אולם השאלה היא מהי המשמעות של כל זה להתפתחות החברתית, לחיי האנשים וכן לרווחתם. מאחר והשימוש העיקרי באינטרנט הוא לצורך תקשורת, היינו רוצים לחשוב כי לאינטרנט יהיו השפעות חיוביות על הקשרים החברתיים שלנו. כאשר קיימת גישה קלה ומהירה אל אנשים אחרים, זה עוזר לנו להרגיש מחוברים ושותפים. יחד עם זאת, בצד ההפוך של המדיה הזו, נראה שהקשרים שהאינטרנט בונה הם קשרים שלא נבנים בצורה חזקה. אין מדובר בקשרים חזקים כפי שהיינו רגילים אליהם בעבר. עידן האינטרנט מאפשר לנו להכיר אנשים חדשים כל הזמן ולהגדיל את מעגל החברויות שלנו מבלי שנצטרך ליצור קשר עמוק ומשמעותי.

 

מבוא
פרק ראשון: יצירת קשרים באופן בלתי מקוון
פרק שני: יצירת קשרי חברות ברשתות החברתיות המקוונות
פרק שלישי: בעיית הפגיעה בפרטיות ברשתות החברתיות המקוונות
פרק רביעי: הבניית הזהות והיכולת לבדות זהות ברשתות החברתיות המקוונות
פרק חמישי: הרשת החברתית, גלובליזציה, תחושת הבדידות ואיבוד הייחודיות התרבותית
דיון במקרה הבוחן
סיכום ומסקנות

בביליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
11012
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.