מטרת המחקר הנוכחי הינה בחינת אופן ייצוג אוטיזם במדיה הישראלית.
אוטיזם היא מוגבלות התפתחותית שאופן ייצוגה במדיה הינו משמעותי בהתפתחות התפיסה הציבורית אודותיה. לכתבות החדשותיות, בין אם הן מפורסמות בטלוויזיה ובין אם בעיתונות הכתובה, מלבד תפקיד חשוב בעיצוב תפיסת המוגבלות בציבור, יש גם אחריות גדולה, שכן עליהם להיצמד לאמת, להציג את המציאות כפי שהיא, ולספק לציבור מידע אמין, מאוזן ושאינו מפלה.
לכן, לצורך בחינת אופן ייצוג האוטיזם בישראל, מנותחות במחקר הנוכחי שש כתבות מתוך העיתונות המקוונת. ניתוח זה הינו ניתוח איכותני, במהלכו אותרו בדברי הכתב או המרואיינים בכתבה, הופעתם של המודלים, הרפואי או החברתי ולכן הופעתם של דימויים וסטראוטיפים אודות אוטיזם ובעלי מוגבלויות.
תוצאות המחקר מציגות תמונה עגומה, שכן בכל ששת הכתבות שנבחנו במחקר הנוכחי נמצאו רעיונות ותפיסות המייצגות את המודל הרפואי, ונמצאו דימויים וסטראוטיפים המתחזקים ומנציחים את הסטיגמות אודות אוטיסטים. יחד עם זאת, בשלוש מתוך ששת הכתבות שנבחנו במחקר הנוכחי נמצאו גם רעיונות ותפיסות המייצגות את המודל החברתי, הדוגל בשינוי ותיקון המבנה החברתי הקיים, בכדי שלא יהיה כזה שמגביל את בעלי הלקויות השונים. בנוסף, חשוב לציין כי מדגם המחקר הנוכחי הינו מדגם נוחות, קטן ואינו מייצג.