הרשת החברתית, ובראשה הרשת החברתית של 'פייסבוק', מהווה סוג של מהפכה אשר גודלה וחשיבותה אינו נופל מזה של המצאת האינטרנט עצמו. הרשת החברתית ייצרה מציאות שבה האדם מסוגל לנהל חיים 'ווירטואליים' בעלי זהות, לעיתים נפרדת מזו הבלתי מקוונת שלו, ולהכיר אנשים, להחליף פריטי מידע ובעיקר ליצור אינטראקציה ללא התחשבות בסוגיות אלמנטריות כמו מרחב, זמן ומיקום. כך, בני אדם מתקשרים זה עם זה כאשר יבשות מפרידות בניהם, ומייצרים שיתופי פעולה פוריים וקשרים בעלי משמעות. יותר מכך, בעוד שהרשת החברתית עדיין נחשבת לתופעה מתפתחת אשר משתנה ללא הרף, כבר עתה ניתן להבחין בדרך שבה היא מסוגלת ליצור שיתופי פעולה גדולים, אשר מתחרים בשליטה של ממשלות בעמם, ויוצרים מציאות פוליטית מורכבת ומעניינת בקלות (Finkel, Eastwick, Karney, Reis & Specher, 2012).
הרשת החברתית המרכזית בשנים האחרונים הינה 'פייסבוק'. 'פייסבוק' אינה מתרכזת בנושא אחד מסוים כפי שמרבית הרשתות החברתיות עושות (כמו רשת 'לינקאדין' – המתמחה בחיבור בין מעסיקים לעובדים, או 'אינסטגרם, העוסקת בתמונות בלבד). אחת הדרכים שבהם 'פייסבוק' מושכת אליה אנשים רבים כל כך, היא ביצירת קבוצות, קבוצות שנוצרות על ידי אנשים פרטיים בדרך כלל, וכך מכנסת את אנשים אלו סביב נושא משותף – אם אמן אהוב, חברה שרבים מתעניינים במוצריה, או אף בעיה, שקבוצה גדולה של אנשים עוסקים בה ברמה היום יומית. מתוך כך, בשנים האחרונות החלו להשתמש באופן גובר ברשתות החברתיות בפרט ובכלים הטכנולוגיים בכלל כדי ליצור קבוצות תמיכה אשר מטרתן לשמש אנשים אשר צריכים מצד אחד תמיכה, ומצד שני מידע.